Másfél év kell a teljes megépítéshez

Az északi elkerülő – amely Kopáncsnál tér le és az ATEV-nél kapcsolódik vissza a 47-es főútra – kétszer egy sávban, 12,7 kilométer hosszan épül ki. A szakaszon egy egyedi 5 hídszerkezetből álló, 30 méter külső sugarú körhidat, egy kerékpáros aluljárót, valamint további két hidat terveznek. A nettó 28 milliárd forintos beruházás Vásárhelyt tehermentesíti az átmenő gépjárműforgalomtól.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kedden fórumot tartott az elkerülővel kapcsolatban. Kókai Péter projektmenedzser a lakosság türelmét és megértését kérte a munkálatok során előforduló kellemetlenségek miatt.
– A tervezett ütem szerint haladunk. Töltésalapozással és humusz szedéssel kezdtünk, a következő hónapok is ezzel telnek – ismertette Molnár József. A kivitelező Colas Út Zrt. képviselője elmondta, januártól elindulnak a leglátványosabb projektelemek, a műtárgyak építése. A nyár végére jutnak az aszfaltozáshoz, majd 2018 márciusában ideiglenes forgalomba helyezési eljárást folytatnak le. Az elkerülő építése 2018 májusában fejeződik be, az útszakaszt ezt követően adják át a forgalomnak.
A szükséges anyagmozgatáshoz vasúti, vízi és közúti szállítást egyaránt igénybe vesznek. Utóbbihoz földutakat szórtkő alappal láttak el, hogy a szállítás a térségben élőket a lehető legkisebb mértékben zavarja.
A fórumon résztvevő Albert Sándor arról érdeklődött, hogy a beruházás kapcsán várható-e a körtvélyesi út felújítása. Mucsi László, a Városfejlesztési Iroda vezetője reagált: a kivitelező a vasúti szállítás miatt az út felét útalappal ellátta. A szakasz másik részéhez pályázati forrást keres az önkormányzat.
Böjti Ferenc kérdése: a város útjai bírni fogják-e az anyagszállítás során a terhelést. A válasz: arra törekszenek, hogy minimálisan használják ezeket az utakat, a nagyobb teher a földutakra tevődik. Az utakról állapotfelmérés készült, és amennyiben bizonyítottan a projekt miatt rongálódnak, azt helyreállítja a kivitelező.
Megyeri József