A nyelvtanulás könnyíthető

Jobb agyféltekés angoltanítással foglalkozik jelenleg. Ezt a módszert kísérletezéssel fejlesztette ki, bár úgy érzi, mindig lehet rajta csiszolni. „Egyrészt használja a mai modern kor adottságait – mint internet, filmek, zene, kreatív feladatok – másrészt viszont szellemiséget visz a tananyagba, ami nemcsak a nyelvoktatásból, de az egész iskolai oktatásból nagyrészt hiányzik. Új nyelvtanulási kultúra van születőben, ehhez kívánok igazodni az általam kidolgozott nyelvtanítási módszerrel, a jobb agyféltekét aktiváló tanulási móddal, melynek végcélja a két agyfélteke harmonikus egyensúlyának beállítása a nagyobb tanulási hatékonyság elérése végett” – ismertette Piroska a technika lényegét.
A motivációt emeli és a passzív szókincset aktivizálja ez a módszer. A motivációnak köszönhetően örömmel tanulnak a gyerekek, és hamarabb sajátítják el a szavakat, nem is kell nagyon tanulni, hiszen önmagától megragad.
Az oktató intuíció alapján dolgozik. Olyan feladatokat ad, amelyek rávezetik a diákot a megoldásra. Ez nem egy helyes választ jelent, hanem annyit, ahány gyerek részt vesz az órán. Gyakorlati példát is említett a tanárnő: Egy hagyományos oktatásban azt mondják, hogy mond azt a szót angolul, hogy a csizma. Ő pedig azt kéri a diákoktól, hogy meséljék el, mi jut eszükbe a csizmáról. A kérdésre adott válasz pedig számtalan lehetőséget ad, ezáltal sokkal több szóanyag ékelődik be a tananyagba.
Fontos megemlíteni e módszer kapcsán, hogy a tanárnő külön nyelvtanoktatást nem tart. A hagyományos tanításban ezzel kezdődik az idegen nyelv elsajátítása, nála ezzel zárul. Először valamilyen feladatot végeznek el az adott szöveggel vagy videóval, esetleg képi anyagokkal – mint az előbb említett példa – majd azzal dolgoznak, ami már a diák fejében van, és ezt dúsítják fel a nyelvtannal.
Erről a módszerről még sokat lehetne beszélni, de az oktató véleménye az, hogy élményszinten szerezzen benyomást az, aki érdeklődik ez iránt. Akár az óráira való ellátogatással, vagy az ilyen kurzusokon való részvétellel. Egy tanácsot ad: „a tanárokat arra bátorítanám, hogy minél jobban vigyék bele magukat a tanításukba. Ne csak kövessenek egy tanrendet, hanem önmaguk is kezdjék el élvezni az óráikat. Én ezt tettem.”
RV