Lakás- és munkaügy a fogadóórán

A 2016-os esztendő utolsó polgármesteri fogadóóráját tartotta szerdán Farkas Éva Erzsébet. A makói városvezetőt több mint huszan keresték fel az irodájában. Elsősorban szociális, s azon belül főleg lakhatási problémákkal fordultak hozzá a makóiak. Emellett néhányan pedig azért érkeztek, hogy a jövő évi támogatási rendszerről, illetve munkalehetségről kérdezzék a polgármestert.
– Az önkormányzat tulajdonában 210 bérlakás van, melyből 189-et már kiadtunk, s ezek közül 140-et szociális alapon utaltunk ki a rászorulóknak – nyilatkozta Farkas Éva Erzsébet. A városvezető elmondta: jelenleg nyolc ingatlant tudnak még kiadni, de ennél jóval több az igénylő, ezért a Lakásügyi Bizottság dönti el, ki legyen az, aki beköltözhet. Ezt a testületet nem csupán önkormányzati képviselők, hanem a szociális szféra szakamberei alkotják.
Mások azért fordultak a polgármesterhez, mert jelenleg nincs munkahelyük, s a biztos megélhetésük érdekében vártak valamiféle javaslatot, megoldást. Olyanok is eljöttek a fogadóórára, akik telket, illetve ingatlant kívánnak Makón vásárolni, s ehhez kérték az önkormányzat támogatását.
Egy igen rossz körülmények között élő család is felkereste a polgármestert. Nemrég tűz pusztított az otthonukban, így az épület lakhatatlanná vált. A szomszédos ingatlanba költöztek, amira ugyancsak ráférne a felújítás. – Úgynevezett rendkívüli települési támogatást tudunk nyújtani, ami maximálisan 28 ezer 50 forint lehet, ilyen esetben pedig egyszeri alkalommal ítélhetjük oda ennek az összegnek a hároszorosát – tette hozzá Farkas Éva Erzsébet.
Munkatársunktól. K.