quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 25. kedd
  -  Géza
Promenad.hu archívum

A kerékpáros sem telefonálhat

2016. november 09.


A műsor elején dr. Harkai István ismertette: a tavalyi évhez képest 26 százalékkal csökkent a balesetek száma. Ennek oka, hogy 2015-ben a rendőrök leginkább a bűnmegelőzésre, míg idén a közlekedésbiztonságra helyezték a hangsúlyt. Több azonban a halálos baleset: az idén már hat történt a kapitányság illetékességi területén, míg tavaly január és november között kettő. A legtöbb karambol az elsőbbség meg nem adása és a kanyarodás szabályainak megszegése miatt következik be.

– A közlekedési ismeretek elsajátítását már gyermekkorban el kell kezdeni. Problémát okoz, hogy a felnőttek felelőtlenül közlekednek a gyermekeik előtt – mondta Mészáros Csaba. Az egyik leggyakoribb negatív példa, hogy a biciklisek nem szállnak le a gyalogátkelőknél, hanem átkerekeznek azokon.

A műsorhoz több hallgató is hozzászólt. Panasz érkezett arra, hogy a Rózsa és a Tóalj utca kereszteződése nem belátható, balesetveszélyes. Megvizsgálják, mi lehet a megoldás – hangzott a válasz.

Erzsébet nevű hallgatónk jelezte: a Teleki utcán, a kettős korforgalomnál lévő parkoló miatt a Kinizsi utcai kerékpárútról érkezők számára nem belátható a kereszteződés. A rendőrség utánajár, mit lehet tenni az ügyben.

A Vámház utcán 30 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben, ennek ellenére száguldoznak az autósok az utcában – vetette fel egy hallgatónk, István. Ennek kapcsán elhangzott: a rendőrség csak meghatározott helyeken használhat traffipaxot. A mérési pontokat elsőként engedélyeztetni kell a kapitányságoknak, csak ezt követően mérhetik egy-egy utcában, úton a járművek sebességét.

Rozália hozzászólásában jelezte: a Nyár utcán lévő iskolánál nincs parkoló, így a sarki épület mindkét oldalánál az úton állnak az autók. Emiatt nehéz az egyébként is szűk utcába hajtani. Hallgatónk szerint egyirányúvá kellene tenni az utcát. A műsor vendégei elmondták: aki ilyet tapasztal, azonnal tegyen bejelentést a rendőrségen, hogy rögtön tudjanak reagálni. Megvizsgálják, hogy valóban szabálytalanul várakoznak ott, vagy csak a forgalmi helyzet kedvezőtlen.

A rendőrkapitányság a jövő héten fokozott közúti ellenőrzést tart. Hétfőtől csütörtökig főként a kerékpárosokat ellenőrzik. Egy hallgatónk arról érdeklődött, hogy a biciklisek telefonálhatnak-e. Mészáros Csaba reagált: az autóvezetők menet közben nem használhatnak kézben tartott telefont, jelzőlámpánál történő megállásnál viszont igen. A kerékpárosokra más vonatkozik, ők forgalmi okból történő megállásnál sem telefonálhatnak.

Megyeri József