Az északi elkerülő előkészületei

Ez és a próbaterhelés a hidak kiviteli terveinek véglegesítéséhez szükséges, mely a cölöp az adott talajban történő terhelhetőségére szolgáltat megbízható információkat. Korábban már megtörtént a terület előzetes talajmechanikai feltárása és szondázása, ezek és az engedélyezési tervben megtervezett híd-terhek figyelembevételével tervezték meg a próbacölöpözést. A beton megszilárdulása után hidraulikus munkahengerrel fejtenek ki erőt, amely közben mérik az elmozdulásokat. A mérési vizsgálatok eredménye a cölöp próbaterhelési jelentése, amely alapján lehet a híd alapozását (szerkezeti cölöpök hossza és készítési technológiája) véglegesíteni. A vizsgálat egyben biztonsági ellenőrzést is jelent, amellyel igazolják, hogy a cölöpre tervezett erőt, a cölöp valóban elbírja-e.
A kivitelező kiválasztására kiírt közbeszerzési eljárás folyamatban van. Eredményes eljárás esetén a nyertes kivitelezővel szerződéskötés várhatóan októberben lesz.
A Hódmezővásárhelyt északról új nyomvonalon elkerülő 2×1 sávos kialakítású főúton 5 szintbeni, ebből két körforgalmi csomópont, 1 külön szintű csomópont, 1 vasút feletti felüljáró és 1 kerékpáros aluljáró lesz. A végcsomópont egy vasutat és a közutat külön szintben keresztező körhíd lesz.
Forrás: NIF