Telex: Márki-Zay Péter esélytelen miniszterelnök-jelölt

Nem mi állítjuk, hanem a „függetlenobjektív” balliberális média! Az is kiderült: minél népszerűtlenebb Márki-Zay, annál több pénzt szór el a Facebookon. S az is biztos: a vásárhelyi polgármester kudarcos cirkuszolásának városa issza meg a levét.
Újabb összefoglaló jelent meg az ellenzéki nyilvánosságban arról, hogy Márki-Zay Péter a „futottak még” kategóriába csúszott vissza az előválasztási szereplők között, támogatottsága és népszerűsége bezuhant. Ezúttal a Telex balliberális hírportál vette górcső alá egy elemzésben a miniszterelnökjelölt-jelöltek versengését, és egyértelműen arra a következtetésre jutott: az első forduló gyakorlatilag eldőlni látszik. A második körbe jutásra Karácsony Gergelynek (MSZP-P-LMP), Dobrev Klárának (DK) és Jakab Péternek (Jobbik) van esélye, a többiek – Fekete-Győr András (Momentum), Pálinkás József (Új Világ Néppárt) és Márki-Zay Péter (MMM) – nem szólhatnak bele a küzdelmükbe.
„A felmérések alapján nehéz lenne megtippelni, hogy ki nyerhet, az azonban a legtöbb közvélemény-kutató cég mérése alapján egyértelműnek tűnik, hogy Karácsony, Jakab és Dobrev juthat a második fordulóba” – szögezi le a Telex, mely Márki-Zayról megjegyzi:
„Az eddigi mérések szerint csekély esélye van a győzelemre”.
A hírportál által közölt táblázat megerősíti, amit korábban többször megírtunk: a cirkuszok, a botrányok és a városvezetői sikertelenség, eredménytelenség hatására összeomlott a balliberális vásárhelyi politikus kedveltsége, még az ellenzéki táborban is. Tavaly és tavalyelőtt még országosan is a legnépszerűbb ellenzéki szereplőnek mérték őt a kutatóintézetek, bőven 30 százalék feletti, akár 35 százalék körüli mutatókkal, de még idén tavasszal is 22-23 százalékosra taksálta támogatottságát a Medián –, mostanra viszont a Mediánnál (8 százalék) és a Publicusnál (9 százalék) sem éri el még a lélektani küszöbnek számító 10 százalékot sem.
Az utóbbi hetekben számos közvélemény-kutatás tanúskodott arról, hogy az önjelölt Márki-Zay a sor legvégén kullog. A Publicus, a Medián, az Index-KutatóCentrum és a Pulzus felmérései szerint is radikálisan csökkent a támogatottsága, erre a folyamatra erősített most rá a Telex is.
Márki-Zay ahogy gyengül, úgy szórja egyre jobban a pénzt
Rendkívül pikáns ugyanakkor, hogy a jelek szerint ahogy fogynak el Márki-Zay támogatói, annál görcsösebben kergeti a lázálmát, annál inkább miniszterelnök akar lenni. Ezt mutatja, hogy két marokkal szórja a – valószínűleg a híveitől összetarhált – pénzt a közösségi médiában.
Ennyit költöttek a Facebookon az ellenzéki jelöltek az utóbbi hónapban, via Telex:

A Telex összesítése szerint CSAK ÉS KIZÁRÓLAG egy jelölt, Karácsony Gergely költött nála többet a Facebookon az elmúlt egy hónapban, a vásárhelyi politikus e tekintetben nemcsak Pálinkást, hanem a két pártelnököt(!), Fekete-Győrt és Jakabot, valamint az EP-képviselő(!) Dobrevet is veri.
Márki-Zay nem kevesebb mint 1 677 530, azaz közel 1,7(!) millió forintot égetett el az utóbbi hetekben a közösségi médiában saját maga sztárolására.
Úgy tűnik, teljesen feleslegesen. Sőt, mennél jobban erőlködik, annál inkább kontraproduktív az egész. Vásárhelyi szempontból különösen szomorú, hogy a polgármester kudarcos cirkuszolásának a város és a helyi közösség issza meg a levét. Hiszen míg a város vezetője az országos politikai színpadra igyekszik felfurakodni, addig a település közterületei, játszóterei rendkívül elhanyagoltak, lepusztultak, hovatovább balesetveszélyesek, s Vásárhely sorra bukja el a milliárdos fejlesztéseket.