quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Ezek a kacsák nem hápognak!

2016. június 11.


Igazán egyedinek nevezhetjük a vásárhelyi Citroën találkozót, hiszen az országban nincs még egy hasonló összeröffenése a márkának, olyan ahol nem csak egy-egy modell, hanem a márka valamennyi képviselője pár négyzetméteres helyen zsúfolódik egymás mellé.

1996-ban kezdődött az őrület, akkor még 20-25 kacsa és a büszke tulajdonosok részvételével, ráadásul nem is a Kossuth téren, hanem a vásárhelyi márkaszalonnál. A rendezvény viszont gyorsan kinőtte magát és a térre vonult, ahol mint Sajtiné Szabó Gabriellától, a találkozó háziasszonyától megtudtuk, a tér felújítását is sikerült végig követni. Volt, hogy a régi aszfalton vonultak fel a járművek, ma pedig ha lehet a teret teszik még varázslatosabbá.

Az előzetes regisztrációk szerint 60-70 jármű vonult fel, a legkülönbözőbb évjáratok és modellek, sőt egy faautó, a Flinstone család remeke is látható volt, az autót pedig Frédi és Béni is elkísérték. A csapathoz azonban a környékbeli Citroënesek is csatlakoztak, így a felvonulásra már majd 100 autó indult el, a Zrínyi-Kodály-Tóalj és Kaszap utcákat bejárva, a Citroën-kígyó pedig egészen Mártélyig kúszott.

A legrégebbi modell és B10-es volt, amely 1925-ben gördült ki a gyárból. A 91 éves hölgy két és fél éve került Vásárhelyre, ahol lázas felújítási munkálatok kezdődtek, Rosztóczy András tulajdonos azt is elmondta, hogy igazi csapatmunka gyümölcse, hogy az autót ezen a szombaton régi pompájában láthattuk. A kárpitozás Kiskundorozsmáról érkezett, a motor és mechanikai pofozás bordányi segítséggel valósult meg, de a szaruelemek balatonalmádiban készültek el. A B10 különlegessége, hogy ez volt az első „tiszta acél” Citroën, amelyben a faalkatrészek már csak elenyésző mennyiségben fordultak elő. A kísérleti darabból 100-nál sokkal több nem is készült, az igazi nagydobás a rákövetkező B12-esek voltak.

Azonban nem csak a múlt, hanem a jelen is megelevenedett és kézzel tapintható volt a Kossuth téren, hiszen a C4 Cactus és Picasso is felvonult, de a 100%-ban elektromos Citroën teherautó is az aszfalton pihent zöldre mázolt rendszámával. A járműveket egyébként a Citroën Sajti szalonjában jövőhéten részletesebben is bemutatják az érdeklődőknek és tesztvezetésre is lehetőség nyílik.

A járművek az ország minden pontjáról érkeztek, de néhány CX Szerbiából jött a felvonulásra, illetve a legtávolabbi autó – szintén egy CX – Németországból gördült Vásárhelyig.

Ha lemaradt bánhatja, viszont a képek talán egy kicsit visszaadják az élményt, amit a Kossuth tér és a Citroënek nyújtottak.

szcs