Ezek a kacsák nem hápognak!

Igazán egyedinek nevezhetjük a vásárhelyi Citroën találkozót, hiszen az országban nincs még egy hasonló összeröffenése a márkának, olyan ahol nem csak egy-egy modell, hanem a márka valamennyi képviselője pár négyzetméteres helyen zsúfolódik egymás mellé.
1996-ban kezdődött az őrület, akkor még 20-25 kacsa és a büszke tulajdonosok részvételével, ráadásul nem is a Kossuth téren, hanem a vásárhelyi márkaszalonnál. A rendezvény viszont gyorsan kinőtte magát és a térre vonult, ahol mint Sajtiné Szabó Gabriellától, a találkozó háziasszonyától megtudtuk, a tér felújítását is sikerült végig követni. Volt, hogy a régi aszfalton vonultak fel a járművek, ma pedig ha lehet a teret teszik még varázslatosabbá.
Az előzetes regisztrációk szerint 60-70 jármű vonult fel, a legkülönbözőbb évjáratok és modellek, sőt egy faautó, a Flinstone család remeke is látható volt, az autót pedig Frédi és Béni is elkísérték. A csapathoz azonban a környékbeli Citroënesek is csatlakoztak, így a felvonulásra már majd 100 autó indult el, a Zrínyi-Kodály-Tóalj és Kaszap utcákat bejárva, a Citroën-kígyó pedig egészen Mártélyig kúszott.
A legrégebbi modell és B10-es volt, amely 1925-ben gördült ki a gyárból. A 91 éves hölgy két és fél éve került Vásárhelyre, ahol lázas felújítási munkálatok kezdődtek, Rosztóczy András tulajdonos azt is elmondta, hogy igazi csapatmunka gyümölcse, hogy az autót ezen a szombaton régi pompájában láthattuk. A kárpitozás Kiskundorozsmáról érkezett, a motor és mechanikai pofozás bordányi segítséggel valósult meg, de a szaruelemek balatonalmádiban készültek el. A B10 különlegessége, hogy ez volt az első „tiszta acél” Citroën, amelyben a faalkatrészek már csak elenyésző mennyiségben fordultak elő. A kísérleti darabból 100-nál sokkal több nem is készült, az igazi nagydobás a rákövetkező B12-esek voltak.
Azonban nem csak a múlt, hanem a jelen is megelevenedett és kézzel tapintható volt a Kossuth téren, hiszen a C4 Cactus és Picasso is felvonult, de a 100%-ban elektromos Citroën teherautó is az aszfalton pihent zöldre mázolt rendszámával. A járműveket egyébként a Citroën Sajti szalonjában jövőhéten részletesebben is bemutatják az érdeklődőknek és tesztvezetésre is lehetőség nyílik.
A járművek az ország minden pontjáról érkeztek, de néhány CX Szerbiából jött a felvonulásra, illetve a legtávolabbi autó – szintén egy CX – Németországból gördült Vásárhelyig.
Ha lemaradt bánhatja, viszont a képek talán egy kicsit visszaadják az élményt, amit a Kossuth tér és a Citroënek nyújtottak.
szcs