quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Átestek a tűzkeresztségen az érettségizők

2016. május 02.


A felmérés semmilyen szempontból nem tekinthető reprezentatívnak, de a megkérdezett tanulók válaszai alapján inkább a könnyű kategóriába tartozik a hétfői feladatsor.

Az első része a vizsgának a szövegértési feladat, amelyben A papiruszok világából című 1942-ben megjelent könyvből vett részlethez kapcsolódóan kellett feladatokat megoldaniuk a vizsgázóknak. A szövegalkotás során egy érvelési (Csoóri Sándor Nomád naplójából vett részlet kapcsán érvelhettek a diákok), egy műértelmezés, valamint két költemény összehasonlító elemzése közül választhattak a diákok.

Kis Zoltán Attila a Bethlen Gábor Református Gimnázium 12.B osztályos tanulója úgy nyilatkozott hírportálunknak, hogy ugyan volt egy-két nehéz eleme a feladatlapnak, de többnyire érthető volt a szöveg. A magyar ugyan nem a legerősebb tantárgya, de azért számít a jó eredményre. A három szövegalkotási feladat közül pedig Tamási Áron Szerencsés Gyurka című szövegét választotta elemzésének tárgyául.

Kifejezetten könnyűnek érezte a magyar érettségit Boldizsár Melissza, a Bethlen Gábor Református Gimnázium 12.C-s végzőse, aki szintén Tamási Áron szövegét elemezte, mivel egyébként is ezek a típusú szövegalkotási feladatok állnak hozzá legközelebb. Kitért a cím értelmezésére, valamint a mesei elemek értelmezésére is.

Mateicska Noémi, a Corvin Mátyás Szakképző Iskola 12.E osztályosaként szintén a könnyű kategóriába sorolta az idei magyar érettségit. Az előzetes gyakorlások során hasonló jellegű feladatsorokat gyakoroltak, így most is jó eredményre számít a végzős diáklány. Ő is követte a fent bemutatott diákok példáját, és Tamási Áron szövegét választotta elemzésül.

A megkérdezettek közül egyedül Szekercés Vivien nyilatkozott úgy, hogy határozottan nehéznek érezte a feladatsort. Ennek ellenére a végeredményt illetően nagy elvárásai vannak: ötösre számít a Corvin Mátyás Szakképző Iskola 12.B osztályosa. Ő a két mű összehasonlítását választotta: Vörösmarty Mihály Liszt Ferenchez és Illyés Gyula Bartók című költeményeit elemezte.

Bár az első megpróbáltatáson túl vannak, de még a matek (a legnagyobb mumus), a történelem és a nyelvi írásbelik még váratnak magukra.

ÉR.