quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 03. 01. szombat
  -  Albin
Promenad.hu archívum

VargaBalett: a tánc az életük

2016. március 30.


Varga József Dömötör díjas táncművész, Nívó díjas táncpedagógus alapításával egy olyan műhely jöhetett létre, ahol az óvodástól az iskolásig minden gyermek megszeretheti a mozgást, a táncot. A céljuk nem az, hogy mindenkiből balettművészt neveljenek, hanem hogy tartást, kiállítást adjanak nekik, emellett a táncon keresztül kultúra fogyasztó, színházba járó, művészetszerető fiatal felnőtteket neveljenek ki.

Persze, a tehetségek felkutatása, kinevelése is alapvető jellemzője az iskolának, a sikerek nem is maradtak el. Több tanulójuk felvételt nyert az MTF balettművész szakára, táncos szakirányú középiskolákba, illetve országos és területi versenyeken is rendre hozzák el az érmes helyezéseket.

A három központban (Makó, Szeged, Hódmezővásárhely) összesen 180 kisdiákot oktatnak a kiváló táncpedagógusok, Varga József mellett két kollégája, Szalai Alexa Rita és László Lívia, a Szegedi Nemzeti Színház táncművészei. Emellett rendszeresen hívják meg vendégoktatóként a Szegedi Nemzeti Színház és a Szegedi Kortárs Balett művészeit.

Míg az óvodások oktatásánál elsősorban a testtudat és alapvető mozgásformák elsajátítása a cél, addig a nagyobbaknál már a klasszikus balett mélységeibe is elviszik a diákokat, és sokan közülük saját maguk is létrehoznak önálló produkciókat, amelyben mindent a gyermek dönt el (zene, koreográfia, fellépő ruha), a pedagógus csak a finomhangolást végzi.

A balett népszerűsége növekszik, ezt tapasztalta Varga József, különösen kislányok körében, de folyamatosan azon dolgoznak, hogy a fiúk számára is vonzóvá tegyék ezt a táncot. Addig is az ott tanuló, dolgozó diákokkal szemben a büszkeség és az odafigyelés az elsődleges attitűd, amely a műsor során végig sugárzott riportalanyukból.

ÉR.