quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Elfogytak a kamionok Nagylakról

2016. február 22.


Még tavaly december elején arról számoltunk be, hogy naponta 800-900 kamion dübörög át Nagylakon. Mostanra azonban újra csöndes lett a kis határmenti község. – Amíg nem épült meg az autópálya, addig akár 2800 több tonnás jármű is átment Nagylakon, a sztráda átadását ezért úgy vártuk, mint a Messiást – nyilatkozta Gyarmati András polgármester. Az M43-as elkészülte azonban csak részben orvosolta a problémát: a pályát csak az úgymond hétköznapi kaminok használhatják, az élő állatot, veszélyes anyagot és mindenféle speciális dolgot szállítók azonban nem. Ezeket újból Nagylakra terelték.

Hiába próbáltak meg a helyiek mindent, nem segített sem a 40 kilométeres sebességkorlátozó tábla, sem a radaros mérés, a kamionok folyamatosan zúgtak át falun. A házaktól alig öt méterre, így jelentős károkat is okoztak az ingatlanokban. Emellett azt a községi utat, melyet a teherszállítók igénybe vesznek, csak a pálya után minősítették főúttá. Így csak a nevében főút, de továbbra is olyan keskeny, hogy két kamion alig fér el egymással szemben. – Tavaly ősz óta saját hatáskörben próbáltam meg többoldalú egyeztetéseket kezdeményezni, de ezek mind kudarcot vallottak, így hallgatva az országos rendőr-főkapitányság illetékeseinek a tanácsára, a közlekedési tárcához fordultam – folytatta Nagylak polgármestere. Ennek köszönhetően decemberben az a megállapodás született, hogy alkalmi megoldásként újból a régi 43-asra terelik a kamionforgalmat.

A speciális terhet szállító kamionok így újból Magyarcsanádon és Apátfalván haladnak át. Az ott élőknek ez problémát jelent ugyan, de mégsem akkorát, mint korábban. Ugyanis akkor a teljes kamoinforgalom rajtuk keresztül haladt, s Apátfalva központjában megépült parkoló éjjel-nappal hangos volt. Ebben a pihenőben most csak néhányan állnak meg. A 43-as szélessége megfelelő a nagy járművek számára is, nem úgy, mint a már korábban említett nagylaki főutca.

A kamionoknak a pályáról ismét a régi főútra terelése csak tűzoltómunka. A három érintett település, vagyis Apátfalva, Magyarcsanád és Nagylak gondját az oldaná meg teljesen, ha a sztráda makói pihenőjében megépülne a mázsaház, így a különleges, illetve romlandót vagy éllő állatot szállító járműveket egy helyen lehetne átvizsgálni, ellenőrizni. Ez a beruházás a tervek szerint nyár végére készül el. Gyarmati András polgármester azt még hozzátette: Nagylak községet elkerülő útra is szükség van, mert az autópályán bármikor történhet bármi, s akkor a teljes forgalmat ismét rájuk zúdítják.

Munkatársunktól. K.