quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Tramtrain-nagyhatalom lehet Szeged

2016. február 10.

 

Tramtrain-nagyhatalom lehet SzegedSzeged polgármestere múlt héten mutatta be a városházán Szeged legnagyobb adózóinak a város 2016-os költségvetését. Ott beszélt arról, hogy a következő évek fejlesztéseinek fókuszában a nettó 36 milliárd forintból megépülő déli Tisza-híd és az új uszoda áll. A város harmadik hídján 2×1 sávos közutat, egyvágányos nagyvasutat, mindkét oldalon járdát, valamint egyirányú kerékpárutat alakítanak ki.

Botka László térképen mutatta meg, hogyan lehet majd fel- vagy lehajtani az új szegedi hídról, amelyen a tervek szerint a makói tramtrain is átmegy majd – írja a Délmagyarország.

Az átkelőt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a MÁV és az önkormányzat közösen építené meg három forrásból. A 36 milliárdos költségből 18,5 milliárdot uniós támogatásból, 7,5 milliárdot a MÁV költségvetéséből és 10 milliárdot a központi költségvetésből fedeznének.

A polgármester szerint az új Tisza-híd és az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra, köztük a makói tramtrain gazdasági kitörési pontja lehet majd Szegednek és a régiónak.

A szegedi nagyállomásra tervezett intermodális csomópontban együtt lesz a vonat-, a busz- és a tramtrainállomás.

A szegedi nagyállomásról induló vágányt egy önálló, független vasúti hídon vezetik fel az Állomás utca felett az új Tisza-hídra. Újszegeden az új Tisza-hídtól a meglévő vasútvonalig új vasúti pályát építenek, az Újszeged és Makó közötti vasútvonalat pedig korszerűsítik. A Szeged és Makó között közlekedő tramtrain a szegedi oldalon a Galamb utca felől kanyarodna fel az új hídra, ahol vasúti pályára áll, a másik oldalon, Újszegeden pedig a Gyimesi utcánál állna meg, ahol új megállóhelyet építenének.

A Hódmezővásárhely és Szeged közötti tramtrain terveit már bemutatták. Ennek teljes menetideje 45 perc lenne, csúcsidőben tízpercenként indulna. Hódmezővásárhelyen önálló villamospályát akarnak építeni az ottani Nagyállomástól, majd a járművek a Vásárhely és Szeged közötti vasúti pályán haladnának, amelyet korszerűsítenek. Szegeden az 1-es villamos vonalán menne végig a vásárhelyi tramtrain.

Forrás: hvg.hu