Bérház is lehetne a MÁV-szállóból

A makói több mint 30 esztendős és üresen álló MÁV-szálló állaga folyamatosan romlik. Pedig egykoron pezsgő élet zajlott a falai között. A két fölső emeleten a közeli vasúton dolgozók laktak, a földszinten pedig bolt üzemelt, s alkalmanként diszkót is tartottak. A terület önkormányzati képviselőjének, Toldi Jánosnak ötlete is van arra, mire lehetne felhasználni ezt a most még pusztuló ingatlant.
– Egykoron még én is terveztem, hogy vállalkozókkal közösen meg kellene vásárolni a vasúttársaságtól ezt az épületet és bérházzá átalakítva továbbüzemeltetni, de nem sikerült – kezdte a városatya. Ennek elsősorban anyagi okai voltak, a MÁV akkor 100 millió forintot kért érte. Az évek során jóval olcsóbb lett, s a korábbi városvezetés 25 millióért meg is vette volna. – A szegedi MÁV igazgatóság erre rá is bólintott, de a budepesti központjuk nem egyezett bele, így nem lett semmi az üzletből – folytatta Toldi János. Az épület mára annyira lepusztult, hogy körülbelül 5 milliót ér.
A fölső két szinten 22 szobát alakítottak ki egykoron, s mindegyikhez saját kis fürdőszoba is tartozik. Emellett úgynevezett teakonyhák is vannak a szinteken. Ezért gondolta úgy Toldi János, hogy felújítás után akár egy fecskeházat is lehetne a volt szállóból kialakítani. – A gyermektelen fiatal makói házaspároknak ez ideális kezdeti otthona lenne, s innen kiindulva akár a későbbiekben a CSOK-ot igénybe véve saját házuk is lehetne – vélte a képviselő.
Az Állomás téri szállót elbontani gazdaságtalan, mert olyan kicsi területen fekszik, amelyet nem lenne érdemes bevonni a későbbiekben önkormányzati ingyenesen adható, közművesített telkek sorába. Toldi János bérház-gondolatának első és nagyon fontos lépése annak kell lennie, hogy a makói önkormányzat tulajdonába kerüljön a volt MÁV-szálló. Most már nem a vasúttársaságé, hanem az államé. A Magyar Államkincstár kezelésében áll.
Munkatársunktól. K.