quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Szerelmi vágyak sejtszinten (is) Szegeden

2015. november 29.


Függöny fel. És csillár le. Az világítja be a komor színpadteret. Két alak járja vesztett táncát. Az olasz Enrico Morelli koreografálta Moderato Cantabile a rideg valóságot nyújtja felénk a zene és a tánc eszköznyelvén keresztül. Csupasz falak között ténfergő alakok, lárvaarcú szereplők, ha van is érzelem, elrejtve, elfojtva, hogy aztán kitörjön, célt talán sosem érve. A zene és a tánc harmóniában forr össze: mindössze ennyi megnyugtató dolog jut nekünk, hisz maga a mondanivaló nem sok jót ígér. A kommunikációra való képtelenség bénult kockavalóságában verdeső, raboskodó számkivetettek csak keringenek, köröznek a világban, mint a molylepkék a csillár körül…

Függöny le. Majd fel. És már egy egészen más világba csöppenünk – Catulli Carmina. Fehér és vörös, férfi és nő – mi más lehetne tehát a téma, mint a szerelem, jobban mondva a megtermékenyülés. Mindezt Juronics Tamás koreográfiájával, Carl Orff zenéjével, Catullus szövegével. Rengeteg humort sikerült a darabba csempészni. Miközben a spermiumok és petesejtek násztáncát csodáljuk, rájövünk, hogy ez is a valóság: a férfi vadászik, udvarol, őrületével körülrajongja a nőt, aki kacérkodik, frivol fondorlataival elbizonytalanítja a másikat, hogy aztán odaadóan fogadja magába. És itt a vég: az új élet hordozójának felemelkedését látjuk utoljára. Függöny le.

ÉR.

Fotók: Tarnavölgyi Photography