Őket is elvitte a Zördög

Csak tizenhat éven felülieknek – szólt a figyelmeztetés. Bár nincs az előadásban meztelenkedés, térdig érő bugyogóból akadt bőven, no meg erotikából is.
A három Móricz-egyfelvonásos három különböző életkorú pár viszonyát mutatja be a szexualitáshoz. Egy nászéjszakáról szól a Dufla pofon. A középső darab, A Zördög legfőbb kérdése: vajon a szép, vagy a csúnya asszony csalfább-e. Míg a Lélekvándorlás egy idősebb házaspár hiedelmekkel teli, szomszédokkal kacérkodó életét mutatja be. Nyomdafestéket nem nagyon tűr a szöveg, így idézi is nehéz lenne belőle: igazi szemérmetlen mesék ezek.
A három nép játék leplezetlen nyíltsággal és sok-sok humorral mutatta be, hogyan is gondolkodott férfiról, nőről, szexualitásról a századforduló magyar parasztsága.
A különböző jeleneteket egy lakodalom karneváli paródiája foglalja egybe, előre sejtetve: itt minden történet ugyanarról szól, csak másképpen.
– Annyira zseniális mindhárom jelenet, és annyira ízesen van megírva, hogy tulajdonképpen nem kell csinálni vele semmit: felmegyünk a színpadra, elmondjuk, mi is élvezzük, és reméljük, hogy a közönség is imádni fogja – mesélte nem sokkal a színpadra lépés előtt Borovics Tamás, a Szegedi Nemzeti Színház színésze, aki például az első jelenetben egy vén banyát alakított, de dinnyecsőszként is feltűnt a darabban.
Gömöri Krisztián (szintén a Szegedi Nemzeti Színház színésze) kicsit vitatkozott azzal, hogy nem kell egyáltalán készülni erre a darabra (Borovics Tamás erre azért színt vallott: némileg muszáj készülni), mivel neki jutott ama nemes feladat, hogy irdatlan mennyiségű szöveget mondjon el. Vőlegényként, csőszként és csábító szomszédként is megmutathatta az est folyamán tehetségét.
ÉR.