quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely

Mi is beleszólhatunk a tram-train menetrendjébe

2021. július 06.

A szegediek és a hódmezővásárhelyiek véleményétől is függ, hogy milyen lesz a tram-train menetrendje, mennyibe kerülnek majd a jegyek. Lázár János országgyűlési képviselő konzultációt indított ezzel kapcsolatban konzultációt, amelynek kérdéseire július végéig várja a válaszokat. A Délmagyarország cikke.

A traim-train Magyarország leginnovatívabb közlekedésfejlesztési beruházása, amelynek eredményeire építve az ország más térségeiben is lehetséges lesz hasonló fejlesztés. A siker mércéje azonban az, hogy elégedettek legyenek vele azok, akiknek építjük. Ezért indítottuk el a menetrenddel, a jegyárakkal és a digitális szolgáltatásokkal kapcsolatos konzultációt” – mondta a Délmagyarországnak Lázár János.

Az országgyűlési képviselő úgy fogalmazott: nem az a lényeg, hogy a beruházás az állam dicsőségére megvalósuljon, hanem hogy Szeged és Hódmezővásárhely polgárainak jobb legyen az élete. Hozzátette, a lakosok véleményétől is függ, hogy milyen lesz a tram-train menetrendje, ezért arra buzdít minden szegedit és hódmezővásárhelyit, hogy vegyen részt a július végéig tartó konzultáció­ban.

Nagyon kíváncsiak vagyunk például a fiatalok véleményére az éjszakai menetrenddel kapcsolatban

– tette hozzá. A politikus azt mondta, szerdától szombatig éjszaka is közlekedhet a tram-train, ha erre van valós társadalmi igény.

Szerintem van, hiszen a fiatalok számára Hódmezővásárhelyen kevesebb a szórakozási lehetőség, Szegedről viszont éjjel nem tudnak hazajönni. Busz és vonat nincs, a taxi drága, diszkóbaleseteket pedig senki nem szeretne

– hívta fel a figyelmet Lázár János.

A menetrend és a menetidő egyébként egy három-négy hónapos próbaüzem után lehet végleges.

Mivel a tram-train esetleges késése a MÁV nagyvasúti hálózatában is problémákat okozhatna, nagyon pontosan kell megtervezni, és tesztelni is szükséges a menetrendet. Szeretném, ha a próbaüzem alatt az utasoknak nem kellene fizetniük a tram-train használatáért, de erről is a vásárhelyiek és a szegediek döntenek

– jelentette ki a politikus.

A konzultáció másik fontos ele­­me a jegyek és a bérletek ára. Lázár János szerint annyi biztos, hogy olcsóbbnak kell lenniük, mint a Volán-járatokon, miközben minden kedvezmény, ami a tömegközlekedésre érvényes, természetesen itt is elérhető lesz. A kérdés inkább arra vonatkozik, mennyi fejlesztési tartalék legyen beépítve a menetjegyek árába, illetve milyen bérletkonstrukciókkal induljon a szolgáltatás: lehessen-e kombinált jegyeket és bérleteket vásárolni, amelyekkel a tram-train, a MÁV, a Volán és a szegedi tömegközlekedés járatai egyaránt használhatók.

A beruházással kapcsolatban elmondta: műszakilag lényegében készen van. Év végéig nyolc szerelvény érkezik, amelyekkel elindulhat a menetrendszerű közlekedés. A képviselő szerint nincs olyan vásárhelyi család, amelyet ne érintene a vasútvillamos-fejlesztés, és pozitív hatással lesz sok szegedi család életére is. Lázár szerint ez azt jelenti, hogy nem kell elköltözni Hódmezővásárhelyről ahhoz, hogy valaki igénybe vegye egy nagyváros szolgáltatásait, miközben otthon maradhat a kisvárosban, ahol született vagy felnőtt.

Ma Vásárhely sajnos az ország egyik legmegosztottabb városa, a tram-train egyike lehet a közös nevezőinknek, hiszen pártállástól függetlenül mindannyian a nyertesei leszünk

– hangsúlyozta.

Forrás: Delmagyar.hu