Ami tűnik, az még látható…

Takáts Márton képzőművészeti pályafutását grafikusként kezdte, illetve rézkarc alkotásaiban mutatta meg leginkább, milyen kiváló művész is. Most mégis olajfestményekkel mutatkozott be makói önálló tárlatán.
Ahogy ő fogalmazott, nem is találhatott volna két ennyire ellentétes technikát, ez a disszonancia azonban nem érződik a kiállított alkotásokon.
Sőt, a rézkarci múlt visszaköszön a fény-árnyék viszonyok ábrázolásában, illetve a valóság pontos visszaadásában.
A kiállítás megnyitásakor Feledy Balázs művészeti író Takáts Márton művészetéből kiemelte, hogy a festő rendkívül erősen a látványhoz ragaszkodik, igazi vérbő festőiség az övé. Illetve egy nagyon sajátos tematikát választott: a várost, amelyben az ember létezik. „Nála a város egy elengedhetetlen létezési tere az embernek, érzékelhető a képeken keresztül, hogy nincs elveszve a városban” fogalmazott Feledy Balázs.
Caravaggio és Csernus Tibor utódja ő, aki – és a tárlat címe is erre reflektál – az élet illékonyságát kívánta megragadni alkotásain. A képek mindegyike személyes ihletésű: az ábrázolt helyszínek (legyen az Párizs, Róma, Pest) fontos szerepet töltenek be az életében, és még a szüleinek is emléket állít egy-egy alkotással.
A tárlatot augusztus 19-éig látogathatja a közönség.
ÉR.