Újabb játszódélután a szegedi Karolinában

Különleges játszódélutánt szervez a kisgyermekes családoknak február 4-én délután a szegedi Karolina Iskola: a nagycsoportos óvodások játékos formában ismerkedhetnek meg az iskola világával, és egy mozgásra épülő foglalkozáson is részt vehetnek.
– Az iskolaválasztás minden kisgyermekes család számára fontos pillanat, amit hosszas töprengés, mérlegelés előz meg. Azt szokták mondani, hogy nem iskolát, hanem tanítót kell választani. A Karolinában úgy gondoljuk, hogy a kettőt nem lehet elválasztani egymástól – éppen ezért évek óta megnyitjuk a kapukat az óvodások és szüleik előtt. Játszódélutánokat tartunk, így a családok nemcsak a leendő tanítókat ismerhetik meg, hanem az iskola miliőjét is – mondja Tombáczné Kovács Mária, a szegedi Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium igazgatóhelyettese.
Az iskola 2025. február 4-én 17 órától a tanév utolsó játszódélutánjára hívja a nagycsoportos óvodásokat és szüleiket, akik két különleges foglalkozáson vehetnek részt. A +MOZGATO a játékra, a mozgásra és különleges sporteszközökre épül, míg a Játsszunk iskolásat! az iskolakezdés előtt álló gyerekek érzéseire fókuszál. – Tapasztalatból tudjuk, hogy ebben az időszakban a gyerekek és szülők egyaránt tele van kérdésekkel, elképzelésekkel, sőt olykor félelmekkel is. Azért, hogy örömteli legyen ez a várakozás, játékos iskolaváró foglalkozásra hívjuk a családokat, méghozzá tantermi környezetbe – magyarázza az igazgatóhelyettes, hozzátéve: a programokra az iskola oldalán lehet regisztrálni.

Az általános iskolák április első felében tartják majd a beiratkozást, ám az egyházi, magán- és alapítványi intézményekbe ennél korábban kell jelentkezni – a Karolina Iskola 2025. február 21-ig várja a jelentkezéseket a szeptemberben induló 1. évfolyamba.
– A Karolinában azt valljuk, hogy fontos a jó teljesítmény, de az ember a test, a lélek és a szellem összessége – és nem egyenlő a teljesítményével. A társas kapcsolatok, a közösségben, akár a nagyobb diákokkal együtt megélt tapasztalatok, a művészeti nevelés, a közös ünnepek, az önreflexiós készség folyamatos fejlesztése mind segítenek kibontakoztatni a gyerekek személyiségének egészét, és növelik az érzelmi intelligenciájukat. Úgy gondoljuk, hogy ez legalább olyan fontos, mint a tanulmányi eredmény – mondja Mezeyné Szatmári Tímea igazgató az iskola nevelési elveiről.
Fotókredit: Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium