quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
0-24

Tízpontos vállalást tett a tömegközlekedés jobbá tételéért Lázár János

2025. január 08.

A rendszerváltás óta nem választották annyian a tömegközlekedést Magyarországon, mint tavaly – jelentette ki Lázár János a szerdai Közlekedésinfón.

– Rekord utasszámot produkált a magyar állam által szervezett és biztosított tömegközlekedést 2024-ben – ismertette az építési és közlekedési miniszter.

A tárcavezető hozzátette,

a rendszerváltás óta először átlépték az egymilliárd utazást Magyarországon, ennyi utazást bonyolítottak le a MÁV, a Volán és a HÉV járatain.

– 2019-ben, amikor a rendszerváltozás után először volt csúcson a magyar tömegközlekedés, 5,5 millió ember vásárolt bérletet. A tarifareformnak és a vármegyebérletnek köszönhetően ez a szám 2023-ban 6,5 millióra nőtt. 2024-ben azonban 10 millió bérletet adtunk el a 2019-es 5,5 millió bérlettel szemben – részletezte a politikus. A jegyárakból összesen 114 milliárd forint folyt be.

Lázár János kiemelte: példátlan lejáratókampány van a MÁV-val szemben, amire a társaság több mint 150 éves történetében nem volt példa. Ezért óriási kihívások közepette kellett a tömegközlekedésben országosan mintegy 53 ezer munkavállaló részéről biztosítani az utazáshoz szükséges feltételeket.

A miniszter 10 vállalást tett a tömegközlekedés jobbá tétele érdekében:

  1. Annak az utasnak, akinek több mint húsz percet késik a busz- vagy a vonatjárata, visszaadják a menetjegy árának felét.
  2. 2026. január elsejéig felújítják az ország összes pályaudvarán a mosdókat. Ez több mint ezer mosdót jelent.
  3. Minden Intercity-járaton április elsejétől takarítószolgálat működik majd.
  4. 2026. április 30-ig ezer új autóbuszt vásárol Magyarország. Ez idén és jövőre is 500 járművet jelent.
  5. A mozdonyflotta megerősítése.
  6. Intercity-kocsik hiánycsökkentése. 100 új kocsi áll be a nyári főszezonban az utasszállításba.
  7. Az utaskomfort, a késések, a tisztaság rendezése és a járműpark megerősítése. A GySEV erőforrásait a magyar utasok szolgálatába állítják.
  8. Új nyári szolgáltatást vezetnek be, a MÁV-buszt. Erősítő buszjáratokat szerveznek, hogy ne fordulhasson elő az, hogy valaki nem fér fel a vonatokra.
  9. Klímagarancia. A jegyekről kiderül, hogy van-e az adott járaton klíma, illetve az működik-e vagy sem. Különbséget tesznek klímás és nem klímás járatok között.
  10. Elindul a MÁV+ applikáció áprilistól.

Fotók: MTI