Tízpontos vállalást tett a tömegközlekedés jobbá tételéért Lázár János

A rendszerváltás óta nem választották annyian a tömegközlekedést Magyarországon, mint tavaly – jelentette ki Lázár János a szerdai Közlekedésinfón.
– Rekord utasszámot produkált a magyar állam által szervezett és biztosított tömegközlekedést 2024-ben – ismertette az építési és közlekedési miniszter.
A tárcavezető hozzátette,
a rendszerváltás óta először átlépték az egymilliárd utazást Magyarországon, ennyi utazást bonyolítottak le a MÁV, a Volán és a HÉV járatain.
– 2019-ben, amikor a rendszerváltozás után először volt csúcson a magyar tömegközlekedés, 5,5 millió ember vásárolt bérletet. A tarifareformnak és a vármegyebérletnek köszönhetően ez a szám 2023-ban 6,5 millióra nőtt. 2024-ben azonban 10 millió bérletet adtunk el a 2019-es 5,5 millió bérlettel szemben – részletezte a politikus. A jegyárakból összesen 114 milliárd forint folyt be.

Lázár János kiemelte: példátlan lejáratókampány van a MÁV-val szemben, amire a társaság több mint 150 éves történetében nem volt példa. Ezért óriási kihívások közepette kellett a tömegközlekedésben országosan mintegy 53 ezer munkavállaló részéről biztosítani az utazáshoz szükséges feltételeket.
A miniszter 10 vállalást tett a tömegközlekedés jobbá tétele érdekében:
- Annak az utasnak, akinek több mint húsz percet késik a busz- vagy a vonatjárata, visszaadják a menetjegy árának felét.
- 2026. január elsejéig felújítják az ország összes pályaudvarán a mosdókat. Ez több mint ezer mosdót jelent.
- Minden Intercity-járaton április elsejétől takarítószolgálat működik majd.
- 2026. április 30-ig ezer új autóbuszt vásárol Magyarország. Ez idén és jövőre is 500 járművet jelent.
- A mozdonyflotta megerősítése.
- Intercity-kocsik hiánycsökkentése. 100 új kocsi áll be a nyári főszezonban az utasszállításba.
- Az utaskomfort, a késések, a tisztaság rendezése és a járműpark megerősítése. A GySEV erőforrásait a magyar utasok szolgálatába állítják.
- Új nyári szolgáltatást vezetnek be, a MÁV-buszt. Erősítő buszjáratokat szerveznek, hogy ne fordulhasson elő az, hogy valaki nem fér fel a vonatokra.
- Klímagarancia. A jegyekről kiderül, hogy van-e az adott járaton klíma, illetve az működik-e vagy sem. Különbséget tesznek klímás és nem klímás járatok között.
- Elindul a MÁV+ applikáció áprilistól.
Fotók: MTI