Megszűnik az eddig ismert ügyfélkapus azonosítás a gazdálkodóknak

Elektronikus ügyeiket 2025. január 16-tól Ügyfélkapu + vagy DÁP mobilalkalmazással intézhetik.
Fontos változás lép életbe az elektronikus ügyintézésben: 2025. január 16-tól megszűnik az eddig ismert ügyfélkapus azonosítás, az elektronikus ügyintézésekhez a hozzáférést az Ügyfélkapu + vagy a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) mobilalkalmazás fogja biztosítani – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), amely egyúttal arra kérte gazdálkodókat, hogy mielőbb regisztráljanak az új azonosítási szolgáltatások valamelyikére.
Az elektronikus ügyintézésben bekövetkező változások elsősorban a Magyar Államkincstárnál intézhető agrártámogatási ügyek és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal felé teljesítendő adatszolgáltatások miatt érintik a gazdálkodókat.
A kamara szerint az, hogy melyik azonosítási szolgáltatást választja a gazdálkodó az Ügyfélkapu+ és a DÁP Mobilalkalmazás közül, egyéni döntés kérdése.
Abban az esetben, ha valaki aktívan intézi elektronikus úton az ügyeit és egyre szélesebb körben szeretné ezt tenni, akkor a DÁP Mobilalkalmazást érdemes választania, mert ebben folyamatosan bővülnek majd az elérhető szolgáltatások. Abban az esetben, ha elegendő, hogy az állami szervek e-ügyintézési felületeire belépjen és azokon a megszokott ügyeket intézze, elegendő az Ügyfélkapu+ választása.
Az Ügyfélkapu+ és a DÁP Mobilalkalmazás 2025. december 31-ig párhuzamosan is használható. Azonban, ha valaki aktiválta a DÁP Mobilalkalmazást, akkor 2025. december 31-ét követően már nem használhatja az Ügyfélkapu+-t. Fontos tudni, hogy azok, akik nem rendelkeznek DÁP Mobilalkalmazással, 2025. december 31. után is zavartalanul használhatják az Ügyfélkapu+ szolgáltatást – olvasható a NAK közleményében.
borítókép illusztráció