quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Nagy bejelentésekkel kezdi az évet Lázár János

2024. december 20.

Jelentős átalakításokat ígér a tömegközlekedésben az építési és közlekedési miniszter 2025-től. A vásárhelyi és a makói térség országgyűlési képviselője a Rádió 7 csütörtöki Közös Nevezőjében elmondta: komoly, érdemi változások jönnek, amelyek már a nyáron észrevehetők lesznek.

– Egészen elképesztő módon megnőtt azoknak a száma, akik igénybe akarják venni a közösségi tömegközlekedést – jelentette ki Lázár János. A politikus a műsorban ismertette: brutális számokat produkáltak 2024-ben az ország- és vármegyebérleteknek, valamint az olcsó közlekedési tarifáknak köszönhetően, a 2023-as eredményeknél is jobbakat. Pontos adatokról a január 7-i Közlekedésinfón ad részletes tájékoztatást a miniszter, aki számos átalakításról is beszámol.

– A tömegközlekedésben 30 év problémáját kell rendbe rakni, amit én rendbe is fogok rakni, ne legyen senkinek kételye. 2025-ben, amiről januárban fogok majd beszélni, komoly, érdemi átalakítások jönnek, amiben lesz komoly digitalizáció, utaskomfort, komoly minőségi változás, már a ’25-ös nyári szezont illetően is – hangsúlyozta a tárcavezető. Sok olyan változás lesz, például új applikációval fizetés, ami a modernitás és a fejlesztés irányába mutat majd.

Évtizedek óta nem látott építkezés jöhet

Lázár János szólt az ötpontos közlekedési akciótervről is. Ebben szerepel az új KRESZ elfogadása, a közúthálózat- és vasúthálózat fejlesztése, a járműállomány korszerűsítése, a MÁV és a Volán összevonása, valamint a nyári és éves közszolgáltatás új megszervezése.

A vasútépítés kapcsán elmondta, ez lesz az első olyan akció, hogy 35 évvel a rendszerváltozás után a magyar állam a zsebébe nyúl, és saját pénzből nagy volumenben vasutat épít.

Ilyenre nem volt példa tulajdonképpen a második világháború utáni újjáépítés óta

– szögezte le a miniszter.

Mindig a gyengébbet védi az új KRESZ

Márciusban már a kormány is tárgyalja az új KRESZ-t, ami kapcsán társadalmi egyeztetés indul, mindenki hozzászólhat majd az új tervezethez.

Lázár János kifejtette,

a mai kor elvárásához igazítják a közlekedési szabályrendszert, az úthálózatot ugyanis nem a jelenlegi járműparkra tervezték.

– A családok jó részének már nem egy, inkább kettő, sőt, van, akinek három járműve van, és akkor biciklikről, rollerekről nem beszéltünk, tehát rengeteg szabályoznivaló van – sorolta a miniszter.  

Az új KRESZ szerint a gyengébbet kell védeni az erősebbel szemben, például gyereket az időssel, időst a biciklissel, biciklist a motorossal, motorost az autóssal, autót a teherautóval szemben.

– Ezt a logikát fogjuk erősíteni, és rengeteg új modern technológiai, személyi kihívás, technikai kihívás van, amit még meg kell válaszolni – mondta még el a politikus.

A teljes Közös Nevező itt hallgatható meg:

Borítókép: Illusztráció