A projektoktatás és a szakmai portfólió volt a téma a Corvin duális partneri fórumán

Ismét duális szakmai fórumot tartott a Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum Corvin Mátyás technikum és Kollégium a tanulók gyakorlati képzőhelyeinek képviselői számára. A tanévben második alkalommal rendezett esemény témája a projektoktatás és a végzős tanulók portfólióírásának segítése volt.
Az intézmény közel száz duális partnerrel, nagyobb cégekkel, valamint kis- és középvállalkozásokkal, működik együtt, ahol szakmai gyakorlati oktatásban vesznek részt a diákok, a hároméves szakképző iskolai képzésben 10. évfolyamtól, a technikumi képzésben 11. évfolyamtól, de a felnőttek szakmai oktatása keretében is.
A szakképzés rendszerének a közelmúltban történt átalakításával a korábbinál is nagyobb hangsúly helyeződik a szakképző intézmények és a gazdaság szereplőinek az együttműködésére abból a célból, hogy a munkaerőpiac aktuális igényeinek megfelelően, színvonalas és modern oktatásban részesült, gyakorlott, sikeres szakmai vizsgát tett tanulók lépjenek ki az intézmény falai közül – nyilatkozta Földesi Gábor, szakmai igazgatóhelyettes, a Fórum szervezője.
Az esemény résztvevői kézhez kaptak egy szakmai tájékoztató anyagot a Turizmus-vendéglátás, a Kereskedelem, valamint az intézményben oktatott ipari szakmák központilag meghatározott Képzési és Kimeneti Követelményeiről, kiemelve a végzős tanulók szakmai vizsgakövetelményeit, ennek részeként pedig a gyakorlati vizsgarész portfólió eleméhez kapcsolódó – szakmánként eltérő – elvárásokat.
Bádonyi Mihály oktató, gyakorlatias szemléletű szakmai tájékoztatójában összefoglalta, hogyan működhet együtt az oktatási intézmény és a gyakorlati képzőhely a tanulók eredményessége, sikeressége érdekében. Arra is kitért, hogy a szakmai portfólió elkészítésén túl a képzőhelyek hogyan járulhatnak hozzá a diákok országos versenyeken való sikeres szerepléséhez, valamint az iskolai keretek között megvalósuló projektoktatáshoz. Tájékoztatta a részvevőket arról is, hogy a tanulók szakmai vizsgára való felkészítésében a szakmai idegen nyelvet, valamint az anyanyelvi kommunikációt tanító oktatók is részt vesznek.
A Fórumon ott voltak a Corvin Mátyás Technikum és Kollégium szakmai oktatói, valamint az iskolai projektgazdák, akik elsősorban a tanulók osztályfőnökei. A Fórum második részében az oktatott szakmák munkacsoportjai – iskolai és duális partneri képviselők – tartottak szakmai megbeszéléseket.
A duális partnerek visszajelzései alapján olyan rendkívül színvonalas és gyakorlati szempontból hasznos találkozó valósult meg, amelyre később is szívesen és érdeklődéssel jönnek majd el. Az intézmény a tanév hátralévő részében még három ilyen tematikus alkalmat tervez, hogy tanulóinak biztosítsa a duális partnerekkel együttműködve megvalósított minőségi szakmai felkészítést.