Lázár János: új korszakot nyitunk a személyszállítási törvénnyel

A cél, hogy a magyar emberek az ország minden pontjáról megfelelő színvonalú szolgáltatással, menetrenddel és biztonságban juthassanak el a munkahelyükre, iskolába, kórházba, illetve az adott térség közigazgatási központjába.
Az Országgyűlés elé terjesztette az új személyszállítási törvény tervezetét Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter közösségi oldalán azt írta: ez az első és legfontosabb lépése annak, hogy stabil alapokra építkezve, jó és modern tömegközlekedési szolgáltatást alakíthassanak ki Magyarországon.
Szeretnénk, ha a törvény egy közlekedési alkotmányként funkcionálna. Az alaptörvényből a minőségi élethez való joghoz való rendelkezés lehetősége legalább annyira jelenti a közlekedést, mint az előbb említett témákat, a közbiztonságot, közegészségügyet vagy a közoktatás ügyét
– hangsúlyozta a politikus.
Naponta háromszor a járásközpontba
Lázár János kifejtette: Magyarországon a közlekedési ágazat nyilvántartása szerint összesen 3155 településsel számolhatnak. Az a célkitűzés, hogy mind a 3155 településről naponta, a hét minden napján háromszor oda és háromszor vissza mindenki eljusson a járásközpontba. Ez ma Magyarországon eleve 350 településben nem valósul meg, és körülbelül 900 olyan település van a 3155-ből, ahol mindenféleképpen be kell avatkozni, mert bővíteni kell a szolgáltatást.
A miniszter példaként megemlítette,
Szeged városában 10 ezer új munkahely jön létre csak a 2025-ös és 2026-os esztendőben.
Kérdés, hogy ezek a munkavállalók honnan és hogyan jutnak el a gyárba, milyen feltételek mellett tudja majd a BYD garantálni a munkába járás feltételeit az állami közszolgáltatások igénybevételével is.
Az új személyszállítási törvény 2025-ben léphet életbe, ha elfogadja az Országgyűlés. Lázár János szerint ezzel új korszak kezdődhet.
Ötpontos akcióterv indul
A tárcavezető szólt az ötpontos közlekedési akciótervről is. Ebben szerepel az új KRESZ elfogadása, a közúthálózat- és vasúthálózat fejlesztése, a járműállomány korszerűsítése, a MÁV és a Volán összevonása, valamint a nyári és éves közszolgáltatás új megszervezése. 2025-ben a tömegközlekedés minősége már érdemben javulhat.
A politikus parlamenti expozéja: