A BYD-t is szolgálja majd az algyői híd négysávosítása

Jövőre elkészülnek az algyői Tisza-híd négysávosításának tervei, és 2026-ban kiviteli döntés is születhet róla.
A híd négysávossá alakításáról nemrég Lázár János beszélt szegedi sajtótájékoztatóján, amelyen a vármegyeszékhelyre települő BYD-gyár térségi hatásait és a hozzá kapcsolódó fejlesztéseit ismertette.
Az építési és közlekedési miniszter elmondta, a Szegedre való eljutásban az algyői hídnak is nagy szerepe van, aminek négysávosítása a 47-es Szeged-Debrecen közötti négysávosítás része.
Ez azt jelenti, hogy a híd mellé egy másik kétsávos híd kerül, így a jelenlegi kettő sávos híd felújításával egy új négysávos híd biztosítja a közlekedést
– fejtette ki a politikus. A kiviteli tervek jövőre véget ér, és 2026-ban kiviteli döntés is születhet.
Lázár János hozzátette, ezzel párhuzamosan megkezdik Békéscsabától északra a 47-es négysávosítását, és azután lehet a Hódmezővásárhelytől Békéscsabáig húzódó rész. A miniszter szerint ez reálisan a 2030-as években lehet meg.
A BYD az egész térségnek lendületet ad
A jelenleg zajló 4 milliárd eurós óriásberuházás évente 300 ezer elektromos autó gyártását és csaknem 10 ezer új munkahelyet jelenti majd. Szeged Európa 30 legfontosabb ipari központjába léphet. 2025-ben már a gyártósorról autók gurulhatnak le. Mindez érinti az M43-as és az M5-ös autópálya fejlesztését, a Szeged környéki vasutakat és a röszkei határátkelőt is.
Borítókép: Illusztráció