quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Térség

A BYD-t is szolgálja majd az algyői híd négysávosítása

2024. november 30.

Jövőre elkészülnek az algyői Tisza-híd négysávosításának tervei, és 2026-ban kiviteli döntés is születhet róla.

A híd négysávossá alakításáról nemrég Lázár János beszélt szegedi sajtótájékoztatóján, amelyen a vármegyeszékhelyre települő BYD-gyár térségi hatásait és a hozzá kapcsolódó fejlesztéseit ismertette.

Az építési és közlekedési miniszter elmondta, a Szegedre való eljutásban az algyői hídnak is nagy szerepe van, aminek négysávosítása a 47-es Szeged-Debrecen közötti négysávosítás része.

Ez azt jelenti, hogy a híd mellé egy másik kétsávos híd kerül, így a jelenlegi kettő sávos híd felújításával egy új négysávos híd biztosítja a közlekedést

– fejtette ki a politikus. A kiviteli tervek jövőre véget ér, és 2026-ban kiviteli döntés is születhet.

Lázár János hozzátette, ezzel párhuzamosan megkezdik Békéscsabától északra a 47-es négysávosítását, és azután lehet a Hódmezővásárhelytől Békéscsabáig húzódó rész. A miniszter szerint ez reálisan a 2030-as években lehet meg.

A BYD az egész térségnek lendületet ad
A jelenleg zajló 4 milliárd eurós óriásberuházás évente 300 ezer elektromos autó gyártását és csaknem 10 ezer új munkahelyet jelenti majd. Szeged Európa 30 legfontosabb ipari központjába léphet. 2025-ben már a gyártósorról autók gurulhatnak le. Mindez érinti az M43-as és az M5-ös autópálya fejlesztését, a Szeged környéki vasutakat és a röszkei határátkelőt is.

Borítókép: Illusztráció