quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Térség

Térségünkre is ez várhat – kecskeméti sikersztori lett a Mercedes

2024. november 21.

Soha ilyen gyors és soha ilyen nagy volumenű város-átalakítás nem történt Magyarországon, mint Kecskeméten a Mercedes-gyár miatt – jelentette ki Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter szerint a városból 10 év alatt Európa egyik legnagyobb autóipari központja lett. Ez várhat térségünkre is, Szeged a BYD által a kontinens legfontosabb ipari központjába léphet.

Lázár János csütörtökön Kecskeméten folytatta országjáró körútját. Az építési és közlekedési miniszter a városban tartott összegző sajtótájékoztatón emlékeztetett: tíz év alatt Kecskeméten létrehozták Európa legnagyobb Mercedes-gyárát és Magyarország legnagyobb autóipari kapacitását.

Ez egy példátlan magyar siker, egy fantasztikus magyar eredmény, hogy a semmiből az Alföld közepén létrejöhetett egy autóipari centrum

– jelentette ki a politikus, aki szerint ez Európa egyik legerősebb és legfontosabb autóipari központja lett. Óriási gyártókapacitás jött létre, Kecskemét neve összefonódott a Mercedesszel. A világ egyik olyan legértékesebb márkája kötelezte el magát ott, amelynek várhatóan soha nem lesznek piaci problémái.

Lázár János rámutatott mindez Kecskeméten a magyar átlagot meghaladó minimálbérrel és sokkal jobb munkahelyekkel jár.

– Soha ilyen gyors és soha ilyen nagy volumenű város átalakítás nem történt Magyarországon, mint ami Kecskeméten végbement. A magyar gazdaság történetében erre még soha nem volt példa – összegzett a miniszter.

Hasonló fejlődés lehet a Dél-Alföldön

Lázár János a múlt héten Szegeden járt, ahol jövőre megkezdi működését a kínai BYD-gyár. A miniszter elmondta, világ egyik legnagyobb elektromos autógyártójának Szegedre települése a magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb fejezete, ami térség és a Dél-Alföld fejlesztésében kulcsfontosságú lesz.

A politikus szerint Szeged Európa 30 legfontosabb ipari központjába léphet a beruházással. Mindez érinti az M43-as és az M5-ös autópálya fejlesztését, a Szeged környéki vasutakat, az algyői Tisza-hidat és a röszkei határátkelőt is.

Lázár János építési és közlekedési miniszter Kecskeméten.
A semmiből jött létre autóipari centrum Kecskeméten, közölte Lázár János. Szeged is Európa 30 legfontosabb ipari központja közé kerülhet, véli a miniszter.

A BYD, a vasúti tranzitterminál és egyéb szegedi-térségi fejlesztésekkel a környék régiói, térségei is rengeteget profitálhatnak. Szabad munkaerő a makói kistérség településein található, ezt maximálisan ki szeretnék aknázni, de a Vajdaságból és a vármegye többi térségéből is várnak és toboroznak majd munkaerőt.

Vasúti fejlesztések is lesznek

Lázár János Kecskeméten kifejtette: Magyarország kormánya az elmúlt száz esztendő legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készül, amikor mintegy 600 milliárd forintot akarnak költeni a Szeged- Kecskemét-Cegléd-Budapest vasúti térség fejlesztésére és átalakítására. Ennek oka Kecskemét és Szeged ipari centrumokká való válása. Az autógyárak a termékeiket Nyugat-Európában vasúton fogják elszállítani, ezért az újonnan épülő szegedi autógyár autóipari központ miatt és a debreceni autóipari gyártás kiszolgálása érdekében is újjáépítik a Szeged-Kiskunfélegyháza, Kiskunfélegyháza-Cegléd vasútvonalat.

Az első tétel, aminek 2025-ben írnak ki közbeszerzésre, a Kiskunfélegyháza és Szeged közötti vasúti pályának két nyomvonalúvá kiépítése, illetve teljes korszerűsítése lesz. Ennek a becsült összege 175 milliárd forint.