Térségünkre is ez várhat – kecskeméti sikersztori lett a Mercedes

Soha ilyen gyors és soha ilyen nagy volumenű város-átalakítás nem történt Magyarországon, mint Kecskeméten a Mercedes-gyár miatt – jelentette ki Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter szerint a városból 10 év alatt Európa egyik legnagyobb autóipari központja lett. Ez várhat térségünkre is, Szeged a BYD által a kontinens legfontosabb ipari központjába léphet.
Lázár János csütörtökön Kecskeméten folytatta országjáró körútját. Az építési és közlekedési miniszter a városban tartott összegző sajtótájékoztatón emlékeztetett: tíz év alatt Kecskeméten létrehozták Európa legnagyobb Mercedes-gyárát és Magyarország legnagyobb autóipari kapacitását.
Ez egy példátlan magyar siker, egy fantasztikus magyar eredmény, hogy a semmiből az Alföld közepén létrejöhetett egy autóipari centrum
– jelentette ki a politikus, aki szerint ez Európa egyik legerősebb és legfontosabb autóipari központja lett. Óriási gyártókapacitás jött létre, Kecskemét neve összefonódott a Mercedesszel. A világ egyik olyan legértékesebb márkája kötelezte el magát ott, amelynek várhatóan soha nem lesznek piaci problémái.
Lázár János rámutatott mindez Kecskeméten a magyar átlagot meghaladó minimálbérrel és sokkal jobb munkahelyekkel jár.
– Soha ilyen gyors és soha ilyen nagy volumenű város átalakítás nem történt Magyarországon, mint ami Kecskeméten végbement. A magyar gazdaság történetében erre még soha nem volt példa – összegzett a miniszter.
Hasonló fejlődés lehet a Dél-Alföldön
Lázár János a múlt héten Szegeden járt, ahol jövőre megkezdi működését a kínai BYD-gyár. A miniszter elmondta, világ egyik legnagyobb elektromos autógyártójának Szegedre települése a magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb fejezete, ami térség és a Dél-Alföld fejlesztésében kulcsfontosságú lesz.
A politikus szerint Szeged Európa 30 legfontosabb ipari központjába léphet a beruházással. Mindez érinti az M43-as és az M5-ös autópálya fejlesztését, a Szeged környéki vasutakat, az algyői Tisza-hidat és a röszkei határátkelőt is.

A BYD, a vasúti tranzitterminál és egyéb szegedi-térségi fejlesztésekkel a környék régiói, térségei is rengeteget profitálhatnak. Szabad munkaerő a makói kistérség településein található, ezt maximálisan ki szeretnék aknázni, de a Vajdaságból és a vármegye többi térségéből is várnak és toboroznak majd munkaerőt.
Vasúti fejlesztések is lesznek
Lázár János Kecskeméten kifejtette: Magyarország kormánya az elmúlt száz esztendő legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készül, amikor mintegy 600 milliárd forintot akarnak költeni a Szeged- Kecskemét-Cegléd-Budapest vasúti térség fejlesztésére és átalakítására. Ennek oka Kecskemét és Szeged ipari centrumokká való válása. Az autógyárak a termékeiket Nyugat-Európában vasúton fogják elszállítani, ezért az újonnan épülő szegedi autógyár autóipari központ miatt és a debreceni autóipari gyártás kiszolgálása érdekében is újjáépítik a Szeged-Kiskunfélegyháza, Kiskunfélegyháza-Cegléd vasútvonalat.
Az első tétel, aminek 2025-ben írnak ki közbeszerzésre, a Kiskunfélegyháza és Szeged közötti vasúti pályának két nyomvonalúvá kiépítése, illetve teljes korszerűsítése lesz. Ennek a becsült összege 175 milliárd forint.