quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Térség

Vásárhelyt is érintő nagy bejelentéseket tett Lázár János Szegeden

2024. november 15.

Jövőre elkészülnek az algyői Tisza-híd négysávosításának tervei – ismertette az építési és közlekedési miniszter Botka László polgármesterrel közös pénteki sajtótájékoztatóján. A politikus hangsúlyozta: minden lehetséges, ha valaki az együttműködést keresi és nem a különbözőségeket. A szegedi BYD-gyár megépítése a magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb fejezete. Autópályák, vasútvonalak fejlesztése is kapcsolódik a beruházáshoz.

Szegeden járt a kormány nevében Lázár János pénteken, hogy egyeztessen Botka Lászlóval Szeged és a térség fejlesztéséről. A tárgyalások utáni közös sajtótájékoztatón a polgármester elmondta, az utóbbi időszakban a legszorosabb együttműködésben dolgoztak a kormányzati szervekkel a 4 milliárd eurós beruházásban, ami évente 300 ezer elektromos autó gyártását és csaknem 10 ezer új munkahelyet jelent.

Kiválóan halad a beruházás

– jelentette ki Botka László.

Kulcsfontosságú a BYD-gyár építése

Lázár János elmondta: a BYD-gyár megépítése a magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb fejezete, ami térség és a Dél-Alföld fejlesztésében kulcsfontosságú lesz. A miniszter hozzátette, a kormánynak van célja Szegeddel, ami Európa 30 legfontosabb ipari központjába léphet a beruházással. 2025-ben már a gyártósorról autók gurulhatnak le, ehhez komoly infrastruktúra kell. Mindez érinti az M43-as és az M5-ös autópályát, a Szeged környéki vasutakat és a röszkei határátkelőt is.

Meggyorsítják a szegedi déli híd megépítését, valamint a Szeged-Debrecen közötti négysávosítás első etapjába kerülhet az algyői Tisza-híd fejlesztése is.

– Jövőre elkészülhet a híd négysávosításának kiviteli tervei, és 2026-ban megszülethet a kiviteli döntés. Egy kétszer két sávos híddá alakul az algyői híd – ismertette a miniszter.

A makói térség is sokat profitálhat

A BYD, a vasúti tranzitterminál és egyéb szegedi-térségi fejlesztésekkel a környék régiói, térségei is rengeteget profitálhatnak. Szabad munkaerő a makói kistérség településein található, ezt maximálisan ki fogják aknázni, de a Vajdaságból és a vármegye többi térségéből is várnak és toboroznak majd munkaerőt.

Elhangzott az is, magyar-szerb-kínai együttműködéssel Röszkén pedig a schengeni térség legnagyobb közúti, vasúti és teherforgalmi átkelőjét építik fel.

Lázár János kiemelte, az M43 és M5-ös gyárig való bekötése és négysávosítása mintegy 5,5 milliárdos beruházás lesz és a Colas Magyarország fogja kivitelezni vélhetően. A beruházás 2026 első negyedéve előtt befejeződhet.

Megyeri József – Szombat Mihály