quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Makó

A magyar festészet napját ünnepelték a József Attila Múzeumban

2024. október 18.

Az országos Múzeumok Őszi Fesztiválja program-sorozat keretében a magyar festészet napját ünnepelve közép és általános iskolásoknak tartottak Csendélet festés foglalkozást pénteken a makói József Attila Múzeumban.

A Magyar Festészet Napját október 18-án ünnepeljük Szent Lukács névnapján, aki évszázadok óta a festők védőszentje. Ez a nap 2002 óta a fény, a színek, a formák és ritmusok, az élő festészet ünnepe.

Az évek óta visszatérő József Attila Gimnázium diákjai Kocsisné Marácz Margit tanárnővel érkeztek, aki végig segítette őket az alkotás folyamatában.

Szegedről, a Rókusi Általános Iskolából harmadik osztályosok is érkeztek Schadt Siron Andrea és Sajgó Erzsébet vezetésével. Az alsós kisdiákoknak előre megrajzolt vonalakból kellett egy gyümölcsös vagy zöldséges tálat festeni zsírkrétával.

A pénteken megtartott foglalkozás témája a gasztronómia volt. Arra irányította rá a diákok figyelmét, hogyan jelenik meg a gasztronómia képzőművészetben. Csengeriné Szabó Éva múzeumpedagógus arra kérte a fiatalokat, hogy a kiállított festményekből inspirálódjanak, figyeljék meg a festők színvilágát, ecsetkezelését. A múzeumpedagógus három feldolgozási javaslatot kínált az ifjú művészeknek.

Az „én csendéletem” feladatban a kiállított képek alapján és az oda készített tárgyakkal, gyümölcsökkel egy saját csendéletet lehetett alkotni és azt megfesteni.

Aki a „kedvenc stílusom” feladatot választotta, az egy kiválasztott festmény stílusában készíthetett egy alkotást az előre odahelyezett gyümölcs tálas kompozíciókról.

A „szín-játék” feladatnál a szabadon választott festménynek színhangulatával ellentétes színvilággal kellett megfesteni a saját képet.