quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Totális támadást indított Jovány Gyula a Balaton Busz ellen

2024. október 09.

A kommunista pártállami időket idézi, ami első nap a Balaton Buszt érte Vásárhelyen. Ahogy elkezdtek az első járatok körözni a városban, tömeges feljelentést tettek az új cég ellen. Úgy tűnik, Jovány Gyula nem tudja megemészteni, hogy elesett a több százmillió forintos városi megbízásoktól.

Olcsóbb és színvonalasabb szolgáltatást támad a Jovány Busz Kft. vezetője, aki a városházi médiának elmondta, feljelentést tesz az új tömegközlekedési szolgáltató, a Balaton Busz Bt. ellen. Szerinte két új busz nem rendelkezik „közforgalmú személyszállításra alkalmas” vizsgával, és úgy látja, műszaki hibák is vannak a járműveken.

Jovány Gyula mindezzel annak ellenére állt a nyilvánosság elé, hogy ők annak idején nem megfelelő engedélyekkel rendelkező buszokkal kezdték meg a személyszállítást, ezért rögtön három hónap „kényszerpihenőre” küldte őket az illetékes hatóság.

Többszörös törvénysértés is kötődik a Jovány-gatehez: a Közbeszerzési Döntőbizottság például kimondta, hogy a vásárhelyi önkormányzat jogtalanul mellőzte a közbeszerzési eljárást a 2019 és 2021 közötti buszos személyszállítási megbízásai kapcsán, tehát többszörös törvénysértést követett el. Jogsértőnek minősítették a „Jovány-privatizációt” is. Összesen 32 millió forintos rekordbírsággal sújtották a várost, amit a vásárhelyi adófizetők pénzéből kellett kicsöngetni.

A szolgáltatást azóta is sok kritika érte mind szakmai szempontból, mind az utasok részéről: a bírálatok szerint a Jovány-buszok elavultak, korszerűtlenek, kényelmetlenek, sok esetben hűtetlenek-fűtetlenek voltak.

Joványék hatalmasat kaszáltak a vásárhelyi tömegközlekedéssel. A szépen hízó, árbevételét évről évre növelő családi cég 2021 és 2023 között összesen 98,1 milliós nyereséget könyvelhetett el, amit nem is hagytak a társaságban porosodni, hiszen a nyilvánosan elérhető adatbázisok tanúsága szerint a cégvezető, Jovány Gyula és felesége összesen 73 millió osztalékot rántott ki a vállalkozásból három év alatt.

Nos, ennyit az előzményekről. Minden bizonnyal a jövendőbeli tízmilliók hiányoztak és hiányoznak Jovány Gyulának akkor, amikor az általunk is kipróbált modern, igényes és szép buszokat támadja. A vásárhelyiek végre fellélegeztek a minőségjavulás miatt, azonban Jovány miatt nem lehet felhőtlen az öröm, mivel totális támadást indított.

A Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal megkeresésünkre azt írta: „október 9-én a Vásárhely Jövőjéért Egyesülettől, valamint 5 különböző e-mail címről – megközelítőleg azonos tartalommal – több közérdekű bejelentés is érkezett a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatalhoz a Balaton-Busz Bt. és alvállalkozója tevékenységével kapcsolatban”.

Tehát Jovány csoportosan támad, talán lázít is, hogy minél többen essenek neki az új vállalkozónak. Nagyítóval mászkál, ellenőriz, pártállami kommunista szellemiséget mutat. Úgy lehet vele, hogy ha vele nem megy, akkor mással se menjen? Bizonyára igen. Nem tud napirendre térni afelett, hogy elbukták a zsíros közbeszerzést.