quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

A Magyar Népmesékről szólt a nap a vásárhelyi Klauzálban

2024. október 05.

A Klauzál Gábor Általános Iskola is megrendezte a Népmese Napja című programot mind az alsó, mind a felső tagozatban.

 A program sajátossága volt, hogy a magyar népmesékről játékos feladatokon keresztül szereztek tudást a tanulók. Az első és második osztályokban Az okos leány című mesét dolgozták fel a diákok. A mesét vagy a tanítók olvasták fel, vagy pedig kivetítették. Ezután egy hozzá kapcsolódó kvízt oldottak meg a Wordwall interaktív felületen. A finommotoros készségek fejlesztése érdekében a mesével kapcsolatos puzzle kirakásával folytatódott a délután. A kirakott képek alapján a mese eseményeit rakták sorba, amellyel felelevenítették a történetet, majd a jeleneteket eljátszották. A délutánt kézműveskedéssel zárták, amely korona készítését jelentette.  A harmadik és negyedik évfolyamokon a Kőleves című székely népmese került feldolgozásra. A mese meghallgatása után a magyar népmesékkel kapcsolatos általános műveltséget tartalmazó kvízt oldottak meg a tanulók a Kahoot alkalmazás segítségével. A délután további részében csoportmunka folyt, amely három különböző tevékenységet tartalmazott. Az egyik a meseműhely volt, amely során a mese folytatásával foglalkozhattak a tanulók. A második csoportmunka során illusztrációt készítettek a mese egy választott jelenetéről. A harmadik csoportmunkában mesedramatizálást valósítottak meg, amely a mese egy jelenetének előadását jelentette.