quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Márki-Zay építteti az utat Hódmezővásárhely és Batida között

2024. szeptember 27.

Márki-Zay Péter arra kéri az építési tárcát, hogy újítsák meg ezt útszakaszt. Az uniós forrásokból tervezett fejlesztést már a vásárhelyi közgyűlés elé is terjesztette a városvezetés. A polgármester a város élhetőségének javulását várja az útfelújítástól.

Márki-Zay Péter kezdeményezésére újulhat meg a közeljövőben a Hódmezővásárhelytől Batidáig húzódó útszakasz. A vásárhelyi önkormányzat a TOP Plusz Program keretében, európai uniós források felhasználásával akarja megvalósítani a beruházást, melyben a polgármester konzorciumi partnernek kérte fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t. A tervezett fejlesztéshez az Építési és Közlekedési Minisztérium jóváhagyását várják, ezt követően készíti elő a város a támogatási szerződéshez szükséges dokumentumokat. Mindez a hódmezővásárhelyi közgyűlés szeptemberi rendes ülésén hangzott el, ahol Barák Anita városfejlesztési irodavezető a folyamatban lévő városi beruházásokat mutatta be.

A fejlesztésre rálátó forrásaink szerint Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata arra kérte fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy legyen a konzorciumi partnere a TOP_PLUSZ-6.2.1-23 kódszámú „Fenntartható versenyképes városfejlesztés” felhívás keretein belül benyújtandó „4414 jelű Hódmezővásárhely-Maroslele-Makó összekötő út” pályázata kapcsán. A Promenad24 birtokába jutott az a levél (lásd az alábbi galériában – a szerk.), melyben személyesen Márki-Zay Péter polgármester kezdeményezte 2024. május 14-én a Hódmezővásárhely külterületén, a déli elkerülő útnál induló, Batidáig húzódó útszakasz felújítását, s a közutakat fenntartó állami társaság konzorciumi partnerségére tett indítványt, mely együttműködés a városvezető szavai szerint „módot ad a beruházás műszaki-szakmai előkészítésére, megvalósítására”.

A vásárhelyi polgármester továbbá a Magyar Közút Nonprofit Zrt. segítségét kérte az ehhez szükséges feladatelrendelő levél beszerzésében az állami cég felettes szervénél, azaz a szaktárcánál. A Magyar Közút ezt követően tájékoztatta az Építési és Közlekedési Minisztériumot az önkormányzat által tervezett projektről, valamint kérte a feladatelrendelő levél kibocsátását, ami meg is történt. Ezt követően – tudtuk meg – Márki-Zayék augusztus 22-én hivatalosan is jelezték az útfelújítás megvalósításának szándékát a beruházásokat összegző kormányzati oldalon. Az ez irányú terveit a városvezetés már a közgyűlés elé is terjesztette. Barák Anita városfejlesztési irodavezető a szeptemberi rendes testületi ülésen elmondta: a Közúttal kötendő konzorciumi együttműködési megállapodáshoz a minisztérium engedélyére várnak, majd a város előkészíti a támogatási szerződéshez szükséges dokumentumokat.

Részlet Barák Anita városfejlesztési irodavezető szeptember 17-i közgyűlési prezentációjából. Forrás: Hodmezovasarhely.hu

„Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata felkérte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. konzorciumi együttműködés megvalósítására. A pályázat benyújtásához szükséges, Építési és Közlekedési Minisztérium (a továbbiakban: ÉKM) részéről kiállítandó feladatelrendelő levél is megérkezett. Jelenleg a Minisztérium válaszát várjuk bejelentésünkre, mert a tervezett projekt az állami építési beruházások rendjéről szóló 2023. évi LXIX. törvény hatálya alá tartozik, így szükséges bejelentenie az önkormányzatnak a projekt megvalósításának szándékát az erre létrehozott felületen az ÉKM oldalán. A válaszban foglaltak szerint tudjuk a Támogatási kérelem benyújtásához szükséges dokumentumok elkészítését megkezdeni” – olvasható a Márki-Zay Péter városfejlesztési irodavezetője által a közgyűlésen bemutatott szakmai anyagban az önkormányzat által tervezett fejlesztésről.

A közgyűlésen kiderült továbbá az is, hogy a 4414 jelű Hódmezővásárhely-Maroslele-Makó összekötő út 0+749 – 7+236 km szelvények közötti szakasza (azaz a Hódmezővásárhely és Batida közötti út) burkolatának felújítására a Hódmezővásárhelynek járó TOP Plusz-keretből mintegy 1,708 milliárd forintot tervez felhasználni a vásárhelyi polgármester. A beruházást egyébként Márki-Zay Péterék szerepeltették már a Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata által 2023-ban elfogadott „TOP Plusz Városfejlesztési Programterv 2021-2027” című dokumentumban is, ahol azt olvashatjuk: a 4414. számú közút fejlesztésének stratégiai célja „a város élhetőségének javítása”.

A Hódmezővásárhely – Batida közötti út felújítása az önkormányzat által elfogadott TOP Plusz Városfejlesztési Programterv 2021-2027 egyik fontos eleme. Forrás: Hodmezovasarhely.hu

A borítókép illusztráció: MTI