Zöld lámpát kapott a magyarcsanádi híd újjáépítése

A román kormány is jóváhagyta a Temesvár-Szeged vasútvonal helyreállítását, ennek keretében építhetnek hidat Magyarcsanádnál.
A román kormány is jóváhagyta végre a Temesvár és Szeged közötti vasúti összeköttetés helyreállításáról szóló, Magyarországgal kötött egyezményt. Ennek részeként a magyar oldalon Magyarcsanádnál egy új hidat építenek majd az 1940-ben felrobbantott Maros-híd helyett. A Nagycsanád–Magyarcsanád közötti vasúti Maros-híd felhúzásával elhárulhat a Temesvár és Szeged közötti vasúti összeköttetés helyreállításának legnagyobb akadálya
Mint ismeretes, a vasúti összeköttetés megtervezése és megépítése egy közös román–magyar projekt, határon átnyúló összefogás révén valósulhat meg, amelyre a román szállításügyi és a magyar külgazdasági és külügyminisztérium tavaly kötött megállapodást. A helyreállítás első lépéseként létrehoznak egy „román–magyar vasúti munkacsoportot”, majd előkészítik a Temesvár és Szeged közötti új vasútvonal megvalósíthatósági tanulmányát, amelynek finanszírozására a felek közös pályázatot nyújtanak be az Európai Regionális Fejlesztési Alaphoz (ERFA).
Sorin Grindeanu román szállításügyi miniszter közösségi oldalán a napokban beszámolt róla, a vasúti összeköttetés helyreállítása hozzájárul majd Temes megye gazdasági fejlődéséhez, és pozitív hatása lesz az egész régióban. A kezdeményezésről még 2023 szeptemberében Temesváron kötöttek megállapodást Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel.
Lapunk akkor megírta: a felek megállapodást kötöttek két új határátkelő létrehozásáról. Az egyik Kübekháza és a Románia legnyugatabbra fekvő településének számító Óbéba között jön majd létre, és két éven belül használható lesz. A másik pedig a még 1940-ben felrobbantott Maros-híd újraépítését foglalja magában Magyarcsanád és Nagycsanád között. „Ezzel tizenkettőről tizennégyre nő az átkelőhelyek száma a két ország határán” – mutatott rá Szijjártó Péter.
A Promenad24 számtalan alkalommal beszámolt róla, a magyarcsanádi Maros-híd újjáépítéséért Lázár János, a térség országgyűlési képviselője, építési és közlekedési miniszter is rengeteget dolgozott és lobbizott az elmúlt években. A román–magyar együttműködés keretében Lázár volt az egyik motorja a magyarcsanádi Maros-híd újjáépítésével kapcsolatos munkának.