quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Térség

Célegyenesben az algyői híd négysávosításának előkészítése

2024. július 18.

Átépítik, bővítik a meglévő közúti hidat, s mellé egy új 2×1 sávos hidat terveznek, mely a kerékpárút-átvezetést is biztosítja. Új kerékpárút is létesül. 2027 áprilisára elkészülnek a fejlesztés tervei. Lázár János minisztériuma közzétette a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedők által várva várt beruházás részleteit.

Sokéves probléma oldódik meg a 47-es főúton Algyőnél, ahol Lázár János közbenjárása nyomán hamarosan négy sávon közlekedhetünk majd a Tisza felett. Ha megvalósul a nagyszabású beruházás, megszűnik a szűk keresztmetszet Szeged és Hódmezővásárhely között. Ahogy arról korábban a Promenad24 többször is beszámolt, négysávos lesz az algyői Tisza-híd Hódmezővásárhely és Szeged között, ezzel kapcsolatban a tavaly ősszel kiírták a közbeszerzési eljárást is. A napokban pedig már megjelentek a projekt előkészítésének részletei az Építési és Közlekedési Minisztérium honlapján.

Lázár János tárcája közzétette, a kormány elindítja a Szeged és Hódmezővásárhely közötti 47-es főút részét képező algyői Tisza-híd négysávúsításának előkészítését. A hídtervezési feladatok között a meglévő közúti híd átépítésének megtervezése szerepel, továbbá egy új 2×1 sávos híd tervezése, mely a kerékpárút-átvezetést is biztosítja.

Hozzátették, ezzel párhuzamosan a hídra vezető, jelenlegi 2×1 sávos főúti szakaszt is 2×2 sávossá fejlesztik. A tervezési szakasz két végcsomópontját is megtervezik a kereszt irányú közlekedés lehetőségének biztonságos megtartásával és biztonságos gyalogos-kerékpáros átvezetéssel. A tervező feladatát képezi továbbá a 47-es főút jobb és bal pályájának végleges vonalvezetése és forgalmi rendje mellett a két híd ütemezett megvalósításához tartozó ideglenes átterelés, az ideiglenes forgalmi rend megtervezése és engedélyezése is.

Ezeken kívül a kerékpárút beruházásával kapcsolatos előkészítés is felpörög. A tervezési szakaszon végig kerékpárutat fognak kialakítani 2,6 kilométeren. A tervezési feladat része a Tisza északi oldalán az új kerékpárút bekötése a meglévő kerékpárútba (Hódmezővásárhely irányába), továbbá a kerékpárút töltésre való felvezetése a Szeged felőli oldalon mindkét irányba.

Az előkészítés a magyar állam finanszírozásában, az UNITEF’83 Zrt. által valósulhat meg mintegy 1,2 milliárd forintból, a tervezési szakasz 2027. áprilisra zárul le.

Lázár évek óta kiemelten menedzseli

Emlékezetes, Lázár János már jó ideje kiemelt jelentőségű fejlesztésként menedzseli a 47-es főút négysávosítását. Számtalanszor érvelt amellett, hogy ez a záloga a Szeged-Debrecen gazdasági tengely megerősítésének, a 47-es főút négysávosításának programjában pedig előkelő helyen szerepel az algyői Tisza-híd rendbetétele és négysávosítása. Térségünk országgyűlési képviselőjének ismertetése szerint 2022-ben naponta 17 és fél ezer jármű közlekedett a hídon, melyet az utóbbi öt évben hatvanszor kellett részben vagy egészben lezárni a felújítások miatt. Szakértői számítások szerint néhány év múlva napi 25 ezer járműre is nőhet az átmentő forgalom. Ezt a terhelést ez a híd nem bírja, sok a baleset, a rendszeres karbantartások, javítások pedig számottevően lassítják a közlekedést. A 100 milliárdos nagyságrendű, történelmi léptékű projektben egy teljesen új, 2×1sávos, kerékpáros átvezetést is biztosító hidat építenek a következő években, másrészt teljesen felújítják a jelenlegi 2×1 sávos hidat. A tervezés keretében megvizsgálják, a régi rendszer mely részei (alapozás, pillér) tarthatóak meg gazdaságosan egy új szerkezet fogadására.