Lázár: Már látszik a fény az alagút végén!

Elkészült az M85-ös gyorsforgalmi út 2×2 sávos szakaszán a 780 méter hosszú alagútpár.
Az építési és közlekedési miniszter a közösségi oldalán számolt be az M85-öst érintő legfrissebb fejleményekről.
A biztonságos és balesetmentes közlekedést 34 kamera, segélykérő és tűzjelző nyomógombok, a forgalomirányítás LED táblái, burkolathőmérséklet jelzők, forgalomszámláló eszközök, útburkolati aktív prizmák, a fénysűrűségmérő szenzorok, szellőztető ventilátorok, hang -és fényjelző készülékek és hangszórók szolgálják.
Ez az első olyan magyarországi gyorsforgalmi úti alagút, amely tisztán állami beruházásban valósult meg.
Az év egyik legnagyobb hazai útépítési projektjéhez tartozó Bécsi-dombi alagút próbaüzeme, majd a forgalomba helyezési engedélyezése után – míg 2010-ben mindösszesen 3, hamarosan már 11 gyorsforgalmi út éri el az országhatárt. Az M85 esetében azonban csak érhetné! Ugyanis az osztrákok a maguk oldalán nem fejlesztenek így a határmetszési pontot illetően nincsen megegyezés.
-írta a miniszter.