quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Közel 400 millió forinttal tartozhat még Hódmezővásárhely a Volánbusznak

2024. július 15.

A buszok menetrend szerint jártak, szállították a vásárhelyieket, a város viszont nem fizetett. A közlekedési társaság a 2020-as, a 2021-es, a 2022-es és a 2023-as évi szolgáltatási díjak iránt is pert indított. A bírósági eljárás még évekig elhúzódhat.

Ahogy arról a média időről időre beszámol, számos peres eljárás van még mindig is folyamatban a Volánbusz Zrt. és a hódmezővásárhelyi önkormányzat között. A közlekedési társaság marasztalási pert indított többévnyi elmaradt szolgáltatási díj miatt a város ellen, s összesen csaknem 400 millió forintot követel. A nap végén tehát adott esetben elképzelhető: sokba kerülhet a vásárhelyi adófizetőknek, hogy az önkormányzat nem tudta jogszerűen rendezni/lezárni a Volánbusszal való kapcsolatát.

Az ügy előzménye, mint többször megírtuk, hogy a Volánbusz jogelődje, a DAKK 2018-ban pályázat útján elnyerte a Hódmezővásárhely helyi autóbusz-közlekedési közszolgáltatás ellátásának jogát a 2019. január 1. és 2023. december 31. közötti időszakra. A társaság a szolgáltatást az öt év során folyamatosan nyújtotta és elvégezte a megyei jogú városban. Az első esztendőben a Márki-Zay Péter vezette önkormányzat ki is fizette a céget, vagyis a 2019. évi teljesítést elfogadta, azt nem is vitatja. Később azonban vita alakult ki a felek között, nem írták alá a közszolgáltatási szerződést, s a város az erre való hivatkozással támadja a 2020–2023 közötti teljesítést.

Emlékezetes, időközben többszöri nekifutásra új szolgáltatót bízott meg a városvezetés, a Jovány Busz Kft.-t. A Közbeszerzési Döntőbizottság azonban 32 milliós gigabírsággal sújtotta a várost, mert megállapította, hogy az eljárások során nemcsak a magyar, de az uniós szabályokat, törvényeket is megkerülték.

A Volánbusz viszont 2020-ban, 2021-ben, 2022-ben és 2023-ban is az eredeti, 2018-as tender kiírásaihoz igazodva, menetrend szerint közlekedtette korszerű buszait a városban, s gondoskodott a vásárhelyiek szállításáról, a minőségi szolgáltatásról. Hódmezővásárhely azonban nem fizetett ezért. Az állami társaság szerint a város négyévnyi szolgáltatási díjjal maradt adós, a tartozás behajtásáért marasztalási pert indított. A Promenad24 információi szerint a négy esztendőre összesen hozzávetőlegesen 388 millió forintot plusz késedelmi kamatokat követel a közlekedési cég az önkormányzattól. Forrásaink szerint az ügy a perfelvételi szakaszban tart a Szegedi Törvényszéken. A bírósági eljárás, a pereskedés még évekig elhúzódhat.