Közel 400 millió forinttal tartozhat még Hódmezővásárhely a Volánbusznak

A buszok menetrend szerint jártak, szállították a vásárhelyieket, a város viszont nem fizetett. A közlekedési társaság a 2020-as, a 2021-es, a 2022-es és a 2023-as évi szolgáltatási díjak iránt is pert indított. A bírósági eljárás még évekig elhúzódhat.
Ahogy arról a média időről időre beszámol, számos peres eljárás van még mindig is folyamatban a Volánbusz Zrt. és a hódmezővásárhelyi önkormányzat között. A közlekedési társaság marasztalási pert indított többévnyi elmaradt szolgáltatási díj miatt a város ellen, s összesen csaknem 400 millió forintot követel. A nap végén tehát adott esetben elképzelhető: sokba kerülhet a vásárhelyi adófizetőknek, hogy az önkormányzat nem tudta jogszerűen rendezni/lezárni a Volánbusszal való kapcsolatát.
Az ügy előzménye, mint többször megírtuk, hogy a Volánbusz jogelődje, a DAKK 2018-ban pályázat útján elnyerte a Hódmezővásárhely helyi autóbusz-közlekedési közszolgáltatás ellátásának jogát a 2019. január 1. és 2023. december 31. közötti időszakra. A társaság a szolgáltatást az öt év során folyamatosan nyújtotta és elvégezte a megyei jogú városban. Az első esztendőben a Márki-Zay Péter vezette önkormányzat ki is fizette a céget, vagyis a 2019. évi teljesítést elfogadta, azt nem is vitatja. Később azonban vita alakult ki a felek között, nem írták alá a közszolgáltatási szerződést, s a város az erre való hivatkozással támadja a 2020–2023 közötti teljesítést.
Emlékezetes, időközben többszöri nekifutásra új szolgáltatót bízott meg a városvezetés, a Jovány Busz Kft.-t. A Közbeszerzési Döntőbizottság azonban 32 milliós gigabírsággal sújtotta a várost, mert megállapította, hogy az eljárások során nemcsak a magyar, de az uniós szabályokat, törvényeket is megkerülték.
A Volánbusz viszont 2020-ban, 2021-ben, 2022-ben és 2023-ban is az eredeti, 2018-as tender kiírásaihoz igazodva, menetrend szerint közlekedtette korszerű buszait a városban, s gondoskodott a vásárhelyiek szállításáról, a minőségi szolgáltatásról. Hódmezővásárhely azonban nem fizetett ezért. Az állami társaság szerint a város négyévnyi szolgáltatási díjjal maradt adós, a tartozás behajtásáért marasztalási pert indított. A Promenad24 információi szerint a négy esztendőre összesen hozzávetőlegesen 388 millió forintot plusz késedelmi kamatokat követel a közlekedési cég az önkormányzattól. Forrásaink szerint az ügy a perfelvételi szakaszban tart a Szegedi Törvényszéken. A bírósági eljárás, a pereskedés még évekig elhúzódhat.