A Gránit Bank már kártalanította ügyfeleit a jogosulatlan App Store terhelések miatt

A Gránit Bank vasárnap kártalanította ügyfeleit, mivel megérkeztek a jóváírások az Apple-től a jogosulatlan App Store terhelések miatt.
A bank az incidens után azonnal cselekedett, letiltotta a jogtalan terheléseket indító platformot, és sms-ben figyelmeztette ügyfeleit, hogy állítsák minimumra kártyáik online limitét. Ennek hatására a limitállítások száma 20-szorosára nőtt.
Az Apple gyorsan tájékoztatta a bankot a probléma megoldásáról, és vasárnapra a jóváírások megjelentek az ügyfelek számláin.
Az MNB szombaton felszólította a bankokat a kártalanítás megkezdésére, hangsúlyozva, hogy a terheléseket technikai hiba okozta, nem kibertámadás. A hiba miatt szerdán 18-20 óra között 780 000 jogosulatlan terhelés történt, összesen több mint 2 milliárd forint értékben.