Lázár János kezébe kerül júliustól az Európai Unió közlekedéspolitikájának irányítása

Július elsejétől Lázár János lesz az Európai Unió közlekedéspolitikájával foglalkozó testületet, a Közlekedési Miniszterek Tanácsának elnöke. A politikus emellett az új KRESZ-en és egy személyszállítási alkotmányon is dolgozik.
Július elsejétől Lázár János lesz a Közlekedési Miniszterek Tanácsának elnöke. Az építési és közlekedési miniszter a Rádió 7 Közös Nevezőjében elárulta, ez azzal van összefüggésben, hogy Magyarország látja el az Európai Unió elnökségi feladatait a következő fél évben. A Közlekedési Miniszterek Tanácsa leginkább az Európai Unió közlekedéspolitikájával foglalkozik. „A Közlekedési Miniszterek Tanácsának elnökeként az európai közlekedéspolitika tematizálása a következő fél évben rám, illetve kollégáimra és a magyar kormányra vár. Magyarország szerepe abból a szempontból lehet fontos, hogy észak és dél, nyugat és kelet között hogyan lehet megerősíteni a közlekedési kapcsolatokat, milyen fejlesztésekre van szükség, hogyan lehet biztonságosabb a közlekedés” – ismertette a következő fél év elnöki feladatait, kihívásait.
Lázár János hozzátette: ősszel az új KRESZ is napirendre kerül, melyet gőzerővel készít elő a tárcája. „1975 után Magyarországon az a konszenzus kezd kialakulni, hogy egy új KRESZ-re van szükség. Ez egy óriási munka. Nyolc munkacsoportban száz szakértővel dolgozunk már egy fél éve, és ősszel elő fogjuk vezetni az elképzeléseinket. Tehát zajlik a társadalmasítás, és egy nagy megbeszélés kell az országban arról, hogy milyen legyen az új KRESZ” – fejtette ki.
A Közös Nevezőben arra is kitért, a harmadik nagy terület, amivel foglalkozik jelenleg, az egy új személyszállítási alkotmány megalkotása. A célja, hogy meghatározza, a következő évtizedekben Magyarországon a magyar állandó lakcímmel rendelkező választópolgárokat milyen személyszállítási szolgáltatások illetik meg, mihez van joguk a magyar választópolgároknak. Hamarosan megindul az előkészített törvénycsomag közigazgatási egyeztetése és kormányon belüli vitája. Azt ígérte, az átalakítások nyomán arányosabbá, igazságosabbá és jobban szervezetté teszik a magyar közlekedést.
„Pontosan szeretném meghatározni, hogy naponta egy faluban élő választópolgártársunknak minimum hányszor van joga eljutni a járási központba. Ennél többet adhatunk, de kevesebbet nem. Szeretném a minimumot meghatározni mindenhol, ami fölött lehet szolgáltatni, de mindenkinek legyen joga arra, hogy eljusson mondjuk kétszer vagy háromszor a járási központba oda-vissza, bárhol lakik az országban. Legyen joga arra, hogy a járási központból minden nap legalább kétszer, vagy akár négyszer eljusson a megyeközpontba, és mindenkinek legyen joga arra, hogy a megyeközpontból eljusson a fővárosba” – részletezte, miket fog tartalmazni az új személyszállítási alkotmány.