quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Lázár János kezébe kerül júliustól az Európai Unió közlekedéspolitikájának irányítása

2024. június 23.

Július elsejétől Lázár János lesz az Európai Unió közlekedéspolitikájával foglalkozó testületet, a Közlekedési Miniszterek Tanácsának elnöke. A politikus emellett az új KRESZ-en és egy személyszállítási alkotmányon is dolgozik.

Július elsejétől Lázár János lesz a Közlekedési Miniszterek Tanácsának elnöke. Az építési és közlekedési miniszter a Rádió 7 Közös Nevezőjében elárulta, ez azzal van összefüggésben, hogy Magyarország látja el az Európai Unió elnökségi feladatait a következő fél évben. A Közlekedési Miniszterek Tanácsa leginkább az Európai Unió közlekedéspolitikájával foglalkozik. „A Közlekedési Miniszterek Tanácsának elnökeként az európai közlekedéspolitika tematizálása a következő fél évben rám, illetve kollégáimra és a magyar kormányra vár. Magyarország szerepe abból a szempontból lehet fontos, hogy észak és dél, nyugat és kelet között hogyan lehet megerősíteni a közlekedési kapcsolatokat, milyen fejlesztésekre van szükség, hogyan lehet biztonságosabb a közlekedés” – ismertette a következő fél év elnöki feladatait, kihívásait.

Lázár János hozzátette: ősszel az új KRESZ is napirendre kerül, melyet gőzerővel készít elő a tárcája. „1975 után Magyarországon az a konszenzus kezd kialakulni, hogy egy új KRESZ-re van szükség. Ez egy óriási munka. Nyolc munkacsoportban száz szakértővel dolgozunk már egy fél éve, és ősszel elő fogjuk vezetni az elképzeléseinket. Tehát zajlik a társadalmasítás, és egy nagy megbeszélés kell az országban arról, hogy milyen legyen az új KRESZ” – fejtette ki.

A Közös Nevezőben arra is kitért, a harmadik nagy terület, amivel foglalkozik jelenleg, az egy új személyszállítási alkotmány megalkotása. A célja, hogy meghatározza, a következő évtizedekben Magyarországon a magyar állandó lakcímmel rendelkező választópolgárokat milyen személyszállítási szolgáltatások illetik meg, mihez van joguk a magyar választópolgároknak. Hamarosan megindul az előkészített törvénycsomag közigazgatási egyeztetése és kormányon belüli vitája. Azt ígérte, az átalakítások nyomán arányosabbá, igazságosabbá és jobban szervezetté teszik a magyar közlekedést.

„Pontosan szeretném meghatározni, hogy naponta egy faluban élő választópolgártársunknak minimum hányszor van joga eljutni a járási központba. Ennél többet adhatunk, de kevesebbet nem. Szeretném a minimumot meghatározni mindenhol, ami fölött lehet szolgáltatni, de mindenkinek legyen joga arra, hogy eljusson mondjuk kétszer vagy háromszor a járási központba oda-vissza, bárhol lakik az országban. Legyen joga arra, hogy a járási központból minden nap legalább kétszer, vagy akár négyszer eljusson a megyeközpontba, és mindenkinek legyen joga arra, hogy a megyeközpontból eljusson a fővárosba” – részletezte, miket fog tartalmazni az új személyszállítási alkotmány.