Gigantikus összeszerelőüzem alapozását kezdi meg a BYD Szegeden

Egy 500 méter hosszú és egy 200 méter széles – vagyis 10 hektáros – összeszerelőüzem föld- és alapozási munkáit kezdhetik meg hamarosan a szegedi ipari parkban. Ez lehet a valaha volt legnagyobb alapterületű épület a városban.
Nem lassul a kínai óriás, a BYD szegedi gyárberuházása – írta meg a Telex. A lap cikkéből kiderül, az amerikai Tesla után a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártójának számító BYD június elején újabb csarnokok alapozására kért engedélyt, amivel szinte megduplázódik a gyár eddig ismert területe.
A kínaiak az engedélyeket lépésről lépésre szerzik meg a gyárhoz, miután a terület a birtokukba kerül. Ez három részletben zajlik, a második átadási fázis határideje szeptember, az utolsóé pedig az év vége. A Telex emlékeztet: a 300 hektáros szegedi ipari parkban eredetileg a Pick épített volna új üzemet, de ezt elvetették néhány éve. A kínai óriásvállalat a Picktől vásárolt területen fokozatosan kért alapozási engedélyeket egészen idén márciusig, az itteni földeket ekkorra már át is adták számukra. Ez a terület viszont mára „betelt”, nem fér el több épület a 90 hektáron.
Az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató Elektronikus Dokumentációs Rendszer (ÉTDR) oldalán fellelhető, hogy az építési hatósághoz június 5-én engedélyeztetésre benyújtott tervek alapján a „Pick-terület” melletti részen többek között egy 500 méter hosszú és egy 200 méter széles – vagyis 10 hektáros – összeszerelőüzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg hamarosan. Ez eddig a legnagyobb BYD-gyárépület, amiről tudomásunk van.
Ha elkészül, ez lenne majd a valaha létezett legnagyobb alapterületű szegedi épület. A nagybani piac területe is mindössze 420 méter hosszon – raktárépülettel és piactérrel együtt – terül el a Budapesti út mentén, a BYD-vel átellenben. Szeged főtere, a Széchenyi tér 4,5 hektárja lehet a mindenki által megfogható viszonyítási alap, ehhez képest a BYD 10 hektáros összeszerelő csarnoka több mint kétszer akkora lesz. És ez csak egy a sok közül. Lenne itt még egy 435 méter hosszú festőüzem, egy 370 méteres lökhárítógyártó-üzem, és egy „L” alakú összekötő épület is – sorolja a cikk.
A gyár első üteme már az alapozásnál jár, és már jövőre legurítanák az első elektromos autókat a szalagról. Mint a Promenad24 is korábban megírta, a BYD szegedi üzemében évei 300-350 ezer autót terveznek gyártani, az egység 9 ezer embernek adhat majd munkát.