quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 15. kedd
  -  Anasztázia, Tas
Makó

Lázár János: keleti tőke, nyugati tudás, makói gyarapodás!

2024. május 07.

A Benepack 30 milliárdos makói gyárépítése a térség országgyűlési képviselője szerint azt a célt szolgálja, hogy Magyarország híd legyen Európa és Ázsia között. Lázár János hatalmas lehetőséget lát a dél-alföldi régió kiemelt fejlesztésében. A makóiakat arra kéri, támogassák továbbra is a város jelenlegi, felelősségteljes vezetését, hogy folytatódhasson a település gyarapítása.

„Meggyőződésem és politikai krédóm, hogy Magyarországot a térség kulcsállamává kell tenni. Aki Keletről Nyugat felé akar tájékozódni, kereskedni, együttműködést kötni, annak álljon érdekében ezt rajtunk keresztül tenni! Aki harmadik országként az EU-val akar üzletelni, mint például a kínaiak, azok Magyarországon keresztül akarják és tudják ezt megtenni” – vázolta a Demokrata hetilapnak adott interjújában Lázár János építési és közlekedési miniszter, hogyan képzeli el és határozná meg hazánk helyét a változó világban.

A hódmezővásárhely-makói térség országgyűlési képviselője szerint Magyarországnak elemi érdeke, hogy híd legyen Európa és Ázsia között. „Keleti tőke, nyugati tudás, de magyar munka és magyar haszon” – összegzett. Ezt a célt szolgálja Makón a Benepack Hungary Kft. alumíniumdoboz-gyártó egységének fejlesztése is – mutatott rá, hozzátéve: annak a tükrében érdemes ezt szemlélni, hogy Kína ma Magyarországon a legnagyobb befektető. A Makói Ipari Parkban 30 milliárdos nagyberuházás keretében létesülő új gyárban ősszel már a próbaüzem is megkezdődik. Első ütemben 150 új munkahelyet teremtenek a Makón és a környéken élők számára, majd 2029-ig több ütemben bővítenek, s akkorra a terveik szerint már 300 főt fognak foglalkoztatni.

Lázár János hétfői makói sajtótájékoztatóján egyértelművé tette: a kormány célja, hogy Szeged térségében is létrejöjjön egy komoly ipari centrum. A kínai BYD szegedi elekromosautó-gyárának beruházása az egész térség számára fejlődési lehetőség, különösen azoknak a településeknek, amelyek felkészültek az autóipari beszállítók fogadására – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy Makó is ezek közé tartozik. Erre garancia az M43-as autópálya és az is, hogy a kormány tervezi a várost Szegeddel összekapcsoló vasútvonal felújítását, és megfontolja egy új elővárosi vasút, tram-train kiépítését is Szeged és Makó között – közölte a miniszter.

Kitért rá, a Makói Ipari Park 119 hektáros területén jelenleg mintegy ötven vállalat működik. Szükség van a park legalább százhektáros bővítésére, amit a kormány kész támogatni. A Benepack Hungary Kft. ipari parkban megvalósuló gyárépítéséhez kapcsolódva indult el a napokban a ivóvíz- és szennyvízhálózat fejlesztése, emellett bővítik a területet ellátó földgáz- és villamosenergia-kapacitást is. A kormány közel 6 milliárd forinttal támogatja a közműrendszerek korszerűsítését – tudatta Lázár János.

Elhangzott: a kínai COFCO Packaging leánycége élelmiszer-ipari csomagolóanyagot, alumíniumdobozokat gyártó üzemet épít Makón. A kínai csúcsvállalat olyan nagy márkák beszállítója, mint a Coca-Cola. Az önkormányzat tavaly májusban döntött arról, hogy 10,1 hektáros területet biztosít az ipari parkban a gyár kialakítására. A 25 ezer négyzetméteres alapterületű gyártócsarnok és a hozzá tartozó kiszolgáló létesítmények építése februárban kezdődött el, s gőzerővel halad előre. A tervek szerint a műszaki átadás októberben, a próbaüzem még idén elindul, jövőre már teljes kapacitással működik majd a gyár.

„Ilyen beruházásokat tudunk megvalósítani, ha felelősségteljes vezetése van a városnak. Makó az elmúlt években kiváló szövetségese volt a magyar kormánynak. Közösen képesek voltunk ezt a korábban lemaradó és leszakadó régiót felzárkóztatni. A makóiakat arra kérem, hogy június 9-én Farkas Éva Erzsébetet támogassák, és folytassuk együtt a város gyarapítását” – üzente Lázár János.

Fotók: Facebook/Farkas Éva Erzsébet