Lázár János: keleti tőke, nyugati tudás, makói gyarapodás!

A Benepack 30 milliárdos makói gyárépítése a térség országgyűlési képviselője szerint azt a célt szolgálja, hogy Magyarország híd legyen Európa és Ázsia között. Lázár János hatalmas lehetőséget lát a dél-alföldi régió kiemelt fejlesztésében. A makóiakat arra kéri, támogassák továbbra is a város jelenlegi, felelősségteljes vezetését, hogy folytatódhasson a település gyarapítása.
„Meggyőződésem és politikai krédóm, hogy Magyarországot a térség kulcsállamává kell tenni. Aki Keletről Nyugat felé akar tájékozódni, kereskedni, együttműködést kötni, annak álljon érdekében ezt rajtunk keresztül tenni! Aki harmadik országként az EU-val akar üzletelni, mint például a kínaiak, azok Magyarországon keresztül akarják és tudják ezt megtenni” – vázolta a Demokrata hetilapnak adott interjújában Lázár János építési és közlekedési miniszter, hogyan képzeli el és határozná meg hazánk helyét a változó világban.
A hódmezővásárhely-makói térség országgyűlési képviselője szerint Magyarországnak elemi érdeke, hogy híd legyen Európa és Ázsia között. „Keleti tőke, nyugati tudás, de magyar munka és magyar haszon” – összegzett. Ezt a célt szolgálja Makón a Benepack Hungary Kft. alumíniumdoboz-gyártó egységének fejlesztése is – mutatott rá, hozzátéve: annak a tükrében érdemes ezt szemlélni, hogy Kína ma Magyarországon a legnagyobb befektető. A Makói Ipari Parkban 30 milliárdos nagyberuházás keretében létesülő új gyárban ősszel már a próbaüzem is megkezdődik. Első ütemben 150 új munkahelyet teremtenek a Makón és a környéken élők számára, majd 2029-ig több ütemben bővítenek, s akkorra a terveik szerint már 300 főt fognak foglalkoztatni.
Lázár János hétfői makói sajtótájékoztatóján egyértelművé tette: a kormány célja, hogy Szeged térségében is létrejöjjön egy komoly ipari centrum. A kínai BYD szegedi elekromosautó-gyárának beruházása az egész térség számára fejlődési lehetőség, különösen azoknak a településeknek, amelyek felkészültek az autóipari beszállítók fogadására – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy Makó is ezek közé tartozik. Erre garancia az M43-as autópálya és az is, hogy a kormány tervezi a várost Szegeddel összekapcsoló vasútvonal felújítását, és megfontolja egy új elővárosi vasút, tram-train kiépítését is Szeged és Makó között – közölte a miniszter.
Kitért rá, a Makói Ipari Park 119 hektáros területén jelenleg mintegy ötven vállalat működik. Szükség van a park legalább százhektáros bővítésére, amit a kormány kész támogatni. A Benepack Hungary Kft. ipari parkban megvalósuló gyárépítéséhez kapcsolódva indult el a napokban a ivóvíz- és szennyvízhálózat fejlesztése, emellett bővítik a területet ellátó földgáz- és villamosenergia-kapacitást is. A kormány közel 6 milliárd forinttal támogatja a közműrendszerek korszerűsítését – tudatta Lázár János.

Elhangzott: a kínai COFCO Packaging leánycége élelmiszer-ipari csomagolóanyagot, alumíniumdobozokat gyártó üzemet épít Makón. A kínai csúcsvállalat olyan nagy márkák beszállítója, mint a Coca-Cola. Az önkormányzat tavaly májusban döntött arról, hogy 10,1 hektáros területet biztosít az ipari parkban a gyár kialakítására. A 25 ezer négyzetméteres alapterületű gyártócsarnok és a hozzá tartozó kiszolgáló létesítmények építése februárban kezdődött el, s gőzerővel halad előre. A tervek szerint a műszaki átadás októberben, a próbaüzem még idén elindul, jövőre már teljes kapacitással működik majd a gyár.
„Ilyen beruházásokat tudunk megvalósítani, ha felelősségteljes vezetése van a városnak. Makó az elmúlt években kiváló szövetségese volt a magyar kormánynak. Közösen képesek voltunk ezt a korábban lemaradó és leszakadó régiót felzárkóztatni. A makóiakat arra kérem, hogy június 9-én Farkas Éva Erzsébetet támogassák, és folytassuk együtt a város gyarapítását” – üzente Lázár János.
Fotók: Facebook/Farkas Éva Erzsébet
Címkék:
Makó Szeged Lázár János önkormányzat polgármester fejlesztés kormány beruházás Farkas Éva Erzsébet Kína építési és közlekedési miniszter Építési és Közlekedési Minisztérium vállalkozás országgyűlési képviselő befektetés gyár ipari park BYD Makói Ipari Park üzem vállalat kínai Benepack Hungary Kft. autóipar csomagolóanyag COFCO közműfejlesztés elektromosautó-gyár hipa csomagoló-ipari gyár Nemzeti Befektetési Ügynökség csomagolóipar új gyár kínai gyár