Lázár János: a dél-alföldi régió fejlesztése a kormány kiemelt célfeladatai közé tartozik

6 milliárd forintos kormányzati támogatással indult el infrastrukturális fejlesztés a makói ipari parkban. A beruházás célja, hogy a most épülő új gyárat, illetve a park tervezett bővítése során idetelepülő újabb vállalkozásokat kiszolgálja. Lázár János miniszter és Farkas Éva Erzsébet polgármester hétfőn közös sajtótájékoztatót tartott a várost, illetve a vármegyét érintő jelentős beruházásokról.
A kormány jelenleg két kiemelt fejlesztést támogat Csongrád-Csanád vármegyében – fogalmazott Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter, a térség országgyűlési képviselője hétfőn az egyik érintett beruházás helyszínén, a makói ipari parkban tartott sajtótájékoztatón elmondta: mintegy 6 milliárd forint értékben indult el itt egy infrastrukturális fejlesztés, közmű-korszerűsítés és -bővítés. Ennek a célja, hogy a most épülő új gyárat, illetve a park tervezett bővítése során idetelepülő újabb vállalkozásokat kiszolgálja. A miniszter hozzátette: a vármegye másik fontos beruházás a szegedi új autóipari központ kialakítása.
Lázár Jánostól megtudtuk: a kormány azt szeretné, hogy Debrecen, Nyíregyháza és Miskolc után Szeged és Szabadka között is létrejöjjön egy ipari centrum. Ennek az egyik alappillére lenne a csongrád-csanádi vármegyeszékhelyen most épülő autóipari központ. A kormányzat itt több 100 milliárd forintból hajt végre nagyszabású infrastrukturális fejlesztéseket. Így például nemcsak a közműhálózatokat korszerűsítik és bővítik, hanem az új autógyárat összekötik az autópályával, illetve vasúti terminált is létesítenek.

Szeged fejlődése pedig azt is jelenti, hogy a térsége – többek között Makó is – profitálhat ebből. Lázár János kiemelte: a Maros-parti város mindig is a kormány stratégiai partnere volt, így ezért folyamatosan támogatják itt a kiemelt beruházásokat. Ennek köszönhetően tavasszal adták át a Hagymatikum Gyógyfürdő új részlegét, most pedig az új kínai csomagolóüzem építése kapcsán az ipari parkot fejlesztik. A miniszter arról is szólt, hogy a későbbiekben is számíthat a város a kormányra. A tervek között szerepel: ahogy Szeged és Hódmezővásárhely között megépült az elővárosi vonat, a későbbiekben a vármegyeszékhely és Makó között lévő vasútvonalat felújítják, és alkalmassá teszik erre a tömegközlekedési formára.
Lázár János kiemelte, a szaktárcája és a kormány is egyre nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy lehetőleg minél több helyi vállalkozásnak biztosítsanak munkalehetőséget. A makói ipari parkban zajló beruházások alvállalkozói Csongrád-Csanád és Békés vármegyei cégek. A miniszter elmondta: a kiírt közbeszerzési eljárásokon a legjobb árajánlatokat a helyiek adták, nagyjából 20 százalékkal kértek kevesebbet, mint a többi induló. Emellett kiváló munkát is végeznek.

A hétfői sajtótájékoztatón Farkas Éva Erzsébet polgármester arról szólt: a kínai befektetők két dolog miatt választották Makót az új gyáruk helyszínéül. Az egyik az, hogy nagyon közel van Románia és Szerbia, ahová szállítani kívánják majd a Maros-parti városban előállított csomagolóanyagokat. A másik pedig az, hogy mind a kormánynak, mind a város önkormányzatának köszönhetően nagyon gyorsan fejlődésnek indult az ipari park.
A polgármester kiemelte: várhatóan már az ősszel elindulhat a próbaüzem az új gyárban. A valós termelést jövőre szeretnék megvalósítani a befektetők. Az első ütemben 120-150 új munkahelyet teremt az üzem. A későbbiekben, ahogy növelik a kapacitást, úgy újabb dolgozókra lesz majd szükség. Farkas Éva Erzsébet hozzátette: ez azt jelenti, hogy nagyon sok makói, illetve térségi család számára biztosítanak biztos megélhetési lehetőséget. Emellett az önkormányzat iparűzési adóbevételét is jelentősen növeli a gyár.