quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Az önkormányzat által fizetett buszjáratokon hirdeti magát Márki-Zay jelöltje

2024. április 24.

Nincs határa a pofátlanságnak: az önkormányzat által évi 160-200 millióból fizetett helyi buszjáratokat is kampánycélokra használja ki Márki-Zay Péter. A kampányfuvaros, Jovány Gyula buszain Jovány Gyula képviselőjelölt plakátja jelent meg, voksokra vadászva. MMM-es kampánybuszok lettek a városi tömegközlekedés buszai?!

Szintet lépett a pofátlanság a hódmezővásárhelyi választási kampányban. Márki-Zay Péter és csapata nemcsak korlátlan erőforrásokkal rendelkezik (a guruló dollároktól kezdve a városházi infrastuktúráig és az önkormányzati rendezvényekig), de a jelek szerint semmiféle gátlást sem ismernek. Mindent bevetnek annak érdekében, hogy Márki-Zay és családja, valamint haveri köre megtarthassa a hatalmát június 9-e után is. A legújabb húzás, hogy még az önkormányzat által évi 160-200 millió forintból fizetett helyi buszjáratokat is a kampányuk szolgálatába állították.

Minderről büszkélkedve számolt be a polgármester kampányfuvarosa, Jovány Gyula fia, ifjabbik Jovány Gyula képviselőjelölt, akinek a mosolygós arcképével ellátott politikai reklámot egész Vásárhely kénytelen lesz bámulni a kötelező önkormányzati szolgáltatást ellátó, az önkormányzattal szerződésben álló, a város hivatalos címerével ellátott buszokon. Az ifjabbik Jovány nem aprózta el, állítása szerint „az összes bérelhető reklámfelületet” kibérelte a vásárhelyiek pénzén köröző járatokon június 9-éig. (Hogy pontosan mennyit fizet ezért családi cégének a politikusjelölt, arról diszkréten hallgat a videójában.)

Mindezek alapján joggal tűnhet úgy az itt élők számára, hogy az MMM, azaz Márki-Zay jelöltje valójában Hódmezővásárhely város hivatalos jelöltje. Hogy ez mennyire jogszerű, sérti-e választási eljárás szabályairól szóló törvényt, a választás tisztaságát, azt nyilván az illetékes választási szervek vizsgálhatják. Erkölcsileg, etikailag viszont mindenképpen erősen kifogásolható, s jól mutatja: Márki-Zay egész pályás letámadást indított a helyi közösség ellen, hogy megtarthassa a székét. Nemcsak tele van pénzzel, de minden eszközt bevet és be is fog vetni ennek érdekében a város választási költségvetésétől az önkormányzat által szervezett színházi előadásokon, majálison át a helyi adófizetők által fizetett buszjáratok „elfoglalásáig”.

Ön fizet, Jovány gazdagszik
A Hódmezővásárhelynek évről évre dráguló tömegközlekedési szolgáltatás amúgy busás hasznot hoz a polgármester házi buszos vállalkozójának. Mint ismeretes, a Márki-Zay kampányfuvarosaként elhíresült Jovány (aki maga „találta ki” a vásárhelyi buszközlekedés átszervezését, majd meg is nyerte a pályázatot) különféle megbízásokkal évi 160-200 milliót hasít ki a vásárhelyi adófizetők pénzéből. Ezt a zsíros üzletet immár politikailag is igyekszik meghálálni a család, a nagyobbik Jovány legény kénytelen volt – városházi pletykák szerint apja unszolására – képviselőjelöltként is beállni a polgármester mellé, miután borzasztóan szenvedősen állt össze a csapat, lasszóval kellett fogdosnia az indulókat Márki-Zaynak. Ami a családi céget illeti, a korábban 20-30 millió körüli forgalommal pöfékelő Jovány Busz Kft. Márki-Zay megbízásai révén gyújtotta be a rakétákat, évi nettó árbevétele az önkormányzattól megkapott szolgáltatással 2021-ben 66 millióra, 2022-ben 119 millióra ugrott fel (2023-ban pedig még jóval feljebb, de a pontos adat egyelőre nem ismert). 2021-ben és 2022-ben a vállalkozás mintegy 64 millió forint nyereséget termelt, s 61 millió forint osztalékot vett ki a cégből Jovány Gyula és felesége.