Az önkormányzat által fizetett buszjáratokon hirdeti magát Márki-Zay jelöltje

Nincs határa a pofátlanságnak: az önkormányzat által évi 160-200 millióból fizetett helyi buszjáratokat is kampánycélokra használja ki Márki-Zay Péter. A kampányfuvaros, Jovány Gyula buszain Jovány Gyula képviselőjelölt plakátja jelent meg, voksokra vadászva. MMM-es kampánybuszok lettek a városi tömegközlekedés buszai?!
Szintet lépett a pofátlanság a hódmezővásárhelyi választási kampányban. Márki-Zay Péter és csapata nemcsak korlátlan erőforrásokkal rendelkezik (a guruló dollároktól kezdve a városházi infrastuktúráig és az önkormányzati rendezvényekig), de a jelek szerint semmiféle gátlást sem ismernek. Mindent bevetnek annak érdekében, hogy Márki-Zay és családja, valamint haveri köre megtarthassa a hatalmát június 9-e után is. A legújabb húzás, hogy még az önkormányzat által évi 160-200 millió forintból fizetett helyi buszjáratokat is a kampányuk szolgálatába állították.
Minderről büszkélkedve számolt be a polgármester kampányfuvarosa, Jovány Gyula fia, ifjabbik Jovány Gyula képviselőjelölt, akinek a mosolygós arcképével ellátott politikai reklámot egész Vásárhely kénytelen lesz bámulni a kötelező önkormányzati szolgáltatást ellátó, az önkormányzattal szerződésben álló, a város hivatalos címerével ellátott buszokon. Az ifjabbik Jovány nem aprózta el, állítása szerint „az összes bérelhető reklámfelületet” kibérelte a vásárhelyiek pénzén köröző járatokon június 9-éig. (Hogy pontosan mennyit fizet ezért családi cégének a politikusjelölt, arról diszkréten hallgat a videójában.)
Mindezek alapján joggal tűnhet úgy az itt élők számára, hogy az MMM, azaz Márki-Zay jelöltje valójában Hódmezővásárhely város hivatalos jelöltje. Hogy ez mennyire jogszerű, sérti-e választási eljárás szabályairól szóló törvényt, a választás tisztaságát, azt nyilván az illetékes választási szervek vizsgálhatják. Erkölcsileg, etikailag viszont mindenképpen erősen kifogásolható, s jól mutatja: Márki-Zay egész pályás letámadást indított a helyi közösség ellen, hogy megtarthassa a székét. Nemcsak tele van pénzzel, de minden eszközt bevet és be is fog vetni ennek érdekében a város választási költségvetésétől az önkormányzat által szervezett színházi előadásokon, majálison át a helyi adófizetők által fizetett buszjáratok „elfoglalásáig”.
Ön fizet, Jovány gazdagszik
A Hódmezővásárhelynek évről évre dráguló tömegközlekedési szolgáltatás amúgy busás hasznot hoz a polgármester házi buszos vállalkozójának. Mint ismeretes, a Márki-Zay kampányfuvarosaként elhíresült Jovány (aki maga „találta ki” a vásárhelyi buszközlekedés átszervezését, majd meg is nyerte a pályázatot) különféle megbízásokkal évi 160-200 milliót hasít ki a vásárhelyi adófizetők pénzéből. Ezt a zsíros üzletet immár politikailag is igyekszik meghálálni a család, a nagyobbik Jovány legény kénytelen volt – városházi pletykák szerint apja unszolására – képviselőjelöltként is beállni a polgármester mellé, miután borzasztóan szenvedősen állt össze a csapat, lasszóval kellett fogdosnia az indulókat Márki-Zaynak. Ami a családi céget illeti, a korábban 20-30 millió körüli forgalommal pöfékelő Jovány Busz Kft. Márki-Zay megbízásai révén gyújtotta be a rakétákat, évi nettó árbevétele az önkormányzattól megkapott szolgáltatással 2021-ben 66 millióra, 2022-ben 119 millióra ugrott fel (2023-ban pedig még jóval feljebb, de a pontos adat egyelőre nem ismert). 2021-ben és 2022-ben a vállalkozás mintegy 64 millió forint nyereséget termelt, s 61 millió forint osztalékot vett ki a cégből Jovány Gyula és felesége.
Címkék:
Hódmezővásárhely Márki-Zay Péter önkormányzat közlekedés önkormányzati választás kampány önkormányzati választás 2024 választás 2024 MMM Mindenki Magyarországa Mozgalom tömegközlekedés buszközlekedés Jovány Busz Kft. Jovány Gyula autóbusz-közlekedés városvezetés Jovány Busz HVSZ Zrt. közösségi közlekedés HVSZ ifj. Jovány Gyula választási kampány Jovány Zsombor