quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

QR-kódolvasós diáknap a Cseresnyésben

2024. április 18.

Rendhagyó Diáknapot tartott szerda délután a HSZC Cseresnyés Kollégium diákönkormányzata.

Miklósi Erika és Oláh Eugénia, diákönkormányzatot segítő diákok azzal az ötlettel álltak elő, hogy ezúttal szakítsunk a hagyományokkal: szórjuk szét a vetélkedő feladatait a kollégium egész területén és az egyes helyszínekre QR kódok beolvasásával jussanak el a diákok.

Tervüket a tökéletes megvalósításig finomították, így okostelefonokkal kezükben indultak el a csapatok a QR kódok által megjelölt helyszínekre.

Kilenc állomásos vetélkedőt dolgoztak ki, melyeken a DÖK-ös diákok és tanárok várták a versenyzőket. A csapatokat összekovácsoló ügyességi feladatok közt legtöbbször a logika, a közös kézügyesség, a csapatmunka vagy a gyorsaság volt a legfontosabb.

Miklósi Erika szerint azért választották ezt a módszert, mert jobban megérintik a kollégiumi diákokat, ha bevonják a digitális technológiát a játékba. A telefon mindig kéznél van, így a kódolvasás sem okozott gondot.  A szervezők örültek annak, amikor egy-egy csapat sikerélményként könyvelte el, ha beolvasták a kódot, ezáltal megvilágosodott előttük a következő állomás és az ott teljesítendő feladat. Izgalmas küldetésként élte meg a vetélkedőt minden résztvevő.

Oláh Eugénia összefoglalva a délutáni élményeket, arra a következtetésre jutott, hogy jó ötlet volt újszerűen összeállítani a vetélkedő feladatait. Tetszett a diákoknak a kódolvasás. Azon is elgondolkoztak, hogy talán a következő alkalommal a mesterséges intelligenciát is segítségül hívják majd a feladatok összeállításába, illetve törekedni fognak arra, hogy kellő mértékben ötvözzék a hagyományos vetélkedő feladatait a digitális kultúra által, a mesterséges intelligencia segítségével adott lehetőségekkel.