Több tízezer forintot takarítanak meg a családok Lázár János rezsicsökkentésével

Több mint négymillió ingázónak jelent segítséget és jelentős megtakarítást a Lázár János által március 1-jén bevezetett tarifareform. A szuperbérletek bevezetése és a tarifareform az utóbbi évek legjelentősebb rezsicsökkentése. Soha nem használták annyian a MÁV és Volán járatait, mint most – hangzott el az Országgyűlésben.
A polgári-nemzeti kormány elkötelezett a magyar családok támogatása mellett. Ennek egyik fontos eszköze, hogy olcsóbbá és hozzáférhetőbbé tették számukra a közösségi közlekedést a vármegye- és országbérletek bevezetésével, illetve a 2024. március 1-jei tarifareformmal – hangzott el hétfőn a Parlamentben.
Vejkey Imre (KDNP) emlékeztetett: a szuperbérlet 2023-as bevezetésével a közösségi közlekedés egyszerűbbé, olcsóbbá és korlátlanná vált Magyarországon. A Lázár János építési és közlekedési miniszter nevéhez fűződő intézkedés az elmúlt évek legjelentősebb rezsicsökkentésének számít. A vármegye- és országbérlet 4-4,5 millió ingázónak jelent közvetlen segítséget, ez által jelentős mértékben csökkent a családok havi közlekedésre fordított kiadása. 2024. március 1-től pedig tovább egyszerűsödtek, s még igazságosabbá váltak az utazás feltételei mind a MÁV, mind a Volán járatain – mutatott rá a képviselő. Mint kiemelte, a Lázár János-féle tarifareform révén:
- a 65 év felettiek mellett immár a 14 év alattiak is ingyenesen utazhatnak,
- a 14 és 25 év közöttiek 50 százalékos kedvezményt kapnak, köztük azok is, akiknek nincs tanulói jogviszonyuk.
- A közalkalmazottak korlátlan számú utazáshoz vehetik igénybe az 50 százalékos kedvezményt.
- A nagycsaládosok és a fogyatékkal élők számára ingyenes lett a helyközi közlekedés,
- s a magyarigazolvánnyal rendelkező honfitársaink is évi 12 alkalommal utazhatnak díjmentesen.
- Új, kedvezményes árú napijegyeket is bevezettek Vármegye24 és a Magyarország24 néven – részletezte.
„A vármegye- és országbérletek sikere túlszárnyalta az előzetes várakozásokat, hiszen a közösségi közlekedést igénybe vevők körében a népszerűségük a mai napig töretlen. Kétség sem fér hozzá, hogy a közlekedésügyben ilyen mértékű érdemi előrelépés eddig nem történt. A szuperbérlet bevezetése és a tarifareform több millió embernek jelent segítséget a mindennapokban” – szögezte le.
Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára hangsúlyozta: a Fidesz-KDNP kormánya a jövőben is elkötelezett a családok támogatása mellett, s mindenképpen fenntartja a közösségi közlekedés új, családsegítő rendszerét is. „Az állam oly módon tud segíteni a családoknak, hogy az életükhöz nélkülözhetetlen közösségi közlekedést olcsóbbá és hozzáférhetőbbé teszi, biztonságos, olcsó, kiszámítható szolgáltatást nyújt. A tarifák csökkentésével legalább 4 millió ember jár jobban, havonta több tízezer forintot takaríthatnak meg a családok” – mondta. Hozzátette, az első tapasztalatok rendkívül kedvezőek, hiszen soha korábban nem használták még annyian a MÁV és a Volán járatait, mint most.
Címkék:
Lázár János közlekedés Budapest tram-train országgyűlés parlament MÁV tömegközlekedés építési és közlekedési miniszter Építési és Közlekedési Minisztérium vasútvillamos Volánbusz buszközlekedés Volánbusz Zrt. máv-start vonatközlekedés MÁV-Start Zrt. autóbusz-közlekedés országbérlet vasúti közlekedés vármegyebérlet közösségi közlekedés nagycsaládosok tarifa napijegy tarifareform Máv Zrt. tarifaközösség