quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
0-24

Több millió ember utazását tette olcsóbbá és könnyebbé a tarifareform

2024. április 10.

Havonta sok ezer, sok tízezer forintot spórolnak meg a magyar családok a Lázár János építési és közlekedési miniszter által kezdeményezett szuperbérletrendszernek és tarifareformnak köszönhetően. Az utóbbi évek legjelentősebb rezsicsökkentését a parlamentben méltatták.

„Új időszámítás” kezdődött március 1-jén a magyar közlekedésben, hiszen a tarifarendszer megváltoztatása négymillió ember életét tette könnyebbé; mindenki olcsóbban, gyorsabban és egyszerűbben érhet célba – jelentette ki szerdán az országgyűlésben Szeberényi Gyula (Fidesz) a Lázár János építési és közlekedési miniszter nevéhez fűződő új intézkedéscsomag kapcsán. A nagyobbik kormánypárt vezérszónoka az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló javaslat általános vitájában felszólalva hozzátette, csak a tavaly májusban bevezetett új vármegye- és országbérletből már több mint 5,2 milliót adtak el, az intézkedés ugyanakkor nem jelentett bevételkiesést – bármennyire is riogattak ezzel bizonyos baloldali politikai körök és az örökös károgók.

Nacsa Lőrinc (KDNP) a vitában kiemelte: a kormány nagy hangsúlyt fektet a közlekedési infrastruktúra megújítása mellett a közösségi közlekedés olcsóbbá, korszerűbbé tételére. Az a cél, hogy Magyarországon 21. századi, korszerű, kényelmes, gyors és megfizethető legyen a közösségi közlekedés, az utasokat pedig méltó körülmények fogadják a megállókban, a pályaudvarokon és a közlekedési eszközökön egyaránt – fogalmazott.

Ő is pozitívumnak nevezte a vármegye- és országbérletek bevezetését, amelyekből csak tavaly 8 hónap alatt több mint négymilliót vásároltak. Kitért rá, márciustól a tarifareformnak köszönhetően minden 14 év alatti és 65 év feletti utas díjmentesen, 14-25 éves kor között pedig féláron utazhat. Ez hétszázezer 6-14 év közti, és mintegy egymillió 14-25 év közti fiatalt érint. Szintén márciustól ingyen utazhat 280 ezer fogyatékossággal élő és tartós beteg kísérőikkel, továbbá a nagycsaládosok is – ismertette. Hozzátette: a Vármegye24 és Magyarország24 napijegyek korlátlan napi utazást tesznek lehetővé, és mintegy kétszázezer fővárosi 14 év feletti diák is a 3450 forintos Budapest Bérlet helyett 945 forintért várhat Pest vármegyei bérletet, amely a BKK járatain is érvényes.

Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára úgy értékelt, a tavaly bevezetett ország- és vármegyebérlet sikerén felbuzdulva az idén márciustól életbe lépett intézkedésekkel minden továbbinál jelentősebb lépést tettek a tarifaközösség felé.