Több millió ember utazását tette olcsóbbá és könnyebbé a tarifareform

Havonta sok ezer, sok tízezer forintot spórolnak meg a magyar családok a Lázár János építési és közlekedési miniszter által kezdeményezett szuperbérletrendszernek és tarifareformnak köszönhetően. Az utóbbi évek legjelentősebb rezsicsökkentését a parlamentben méltatták.
„Új időszámítás” kezdődött március 1-jén a magyar közlekedésben, hiszen a tarifarendszer megváltoztatása négymillió ember életét tette könnyebbé; mindenki olcsóbban, gyorsabban és egyszerűbben érhet célba – jelentette ki szerdán az országgyűlésben Szeberényi Gyula (Fidesz) a Lázár János építési és közlekedési miniszter nevéhez fűződő új intézkedéscsomag kapcsán. A nagyobbik kormánypárt vezérszónoka az egyes közlekedési tárgyú törvények módosításáról szóló javaslat általános vitájában felszólalva hozzátette, csak a tavaly májusban bevezetett új vármegye- és országbérletből már több mint 5,2 milliót adtak el, az intézkedés ugyanakkor nem jelentett bevételkiesést – bármennyire is riogattak ezzel bizonyos baloldali politikai körök és az örökös károgók.
Nacsa Lőrinc (KDNP) a vitában kiemelte: a kormány nagy hangsúlyt fektet a közlekedési infrastruktúra megújítása mellett a közösségi közlekedés olcsóbbá, korszerűbbé tételére. Az a cél, hogy Magyarországon 21. századi, korszerű, kényelmes, gyors és megfizethető legyen a közösségi közlekedés, az utasokat pedig méltó körülmények fogadják a megállókban, a pályaudvarokon és a közlekedési eszközökön egyaránt – fogalmazott.
Ő is pozitívumnak nevezte a vármegye- és országbérletek bevezetését, amelyekből csak tavaly 8 hónap alatt több mint négymilliót vásároltak. Kitért rá, márciustól a tarifareformnak köszönhetően minden 14 év alatti és 65 év feletti utas díjmentesen, 14-25 éves kor között pedig féláron utazhat. Ez hétszázezer 6-14 év közti, és mintegy egymillió 14-25 év közti fiatalt érint. Szintén márciustól ingyen utazhat 280 ezer fogyatékossággal élő és tartós beteg kísérőikkel, továbbá a nagycsaládosok is – ismertette. Hozzátette: a Vármegye24 és Magyarország24 napijegyek korlátlan napi utazást tesznek lehetővé, és mintegy kétszázezer fővárosi 14 év feletti diák is a 3450 forintos Budapest Bérlet helyett 945 forintért várhat Pest vármegyei bérletet, amely a BKK járatain is érvényes.
Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára úgy értékelt, a tavaly bevezetett ország- és vármegyebérlet sikerén felbuzdulva az idén márciustól életbe lépett intézkedésekkel minden továbbinál jelentősebb lépést tettek a tarifaközösség felé.
Címkék:
Lázár János közlekedés Budapest tram-train országgyűlés parlament MÁV tömegközlekedés építési és közlekedési miniszter Építési és Közlekedési Minisztérium vasútvillamos Volánbusz buszközlekedés Volánbusz Zrt. máv-start vonatközlekedés MÁV-Start Zrt. autóbusz-közlekedés országbérlet vasúti közlekedés vármegyebérlet közösségi közlekedés nagycsaládosok tarifa napijegy tarifareform Máv Zrt. tarifaközösség