Meghátrált a Continental?

Új vezető érkezett a makói gumigyár élére. A jelek szerint a német tulajdonú Continental tűzoltásba kezdene az üzemben, melynek megítélése az utóbbi időszak botrányai kapcsán komolyan leromlott. A vendégmunkások távoznak. Továbbra is keresletcsökkenéssel számolnak, ehhez igazítják a létszámot.
Új vezető érkezett a makói gumigyár élére – tudta meg a Promenad24. Információnk szerint Purgel Csabát bízta meg a feladattal a német tulajdonú társaság. Purgel korábban több mint másfél évtizedig vezette a Continental váci üzemét, majd 2023 nyarától nemzetközi pozíciót betöltve regionális vezetőként folytatta pályafutását a vállalatcsoporton belül. Értesüléseink szerint elképzelhető, hogy csak átmenetileg, néhány hónapig marad a makói gyár élén, ahol nagyon úgy tűnik, a feladata a tűzoltás és a rendrakás lesz az elmúlt időszak hangos botrányait – a helyi dolgozókat érintő nagyszámú elbocsátásokat és a szakszervezeti vezetőkkel folytatott durva vitákat, pereskedéseket – követően.
A Promenad24 az ügyben megkereste a Continentalt, s megkérdeztük, mikortól hatályos a változás, milyen megbízatással küldték az új vezetőt Makóra, mi vele szemben a cég elvárása, miben kell javítani a makói gyár működését. Ezzel kapcsolatos kérdésünkre nem kaptunk választ. Azt ugyanakkor, hogy valóban új vezetője van a helyi gumigyárnak, a makói képviselő-testület múlt szerdai ülésén Farkas Éva Erzsébet is megerősítette. Úgy tudjuk, a megbízott igazgató már személyesen is bemutatkozott a polgármesternek. A városvezető az ülésen egyébként azt mondta, a most érkezett vezető „az önkormányzattal együttműködve szeretné a helyzetet kezelni”.
A jelek szerint az utóbbi évek „befeszülését” követően meghátrálni látszik a Continental. Az ügyre rálátó forrásaink szerint az irányváltásra – melynek pontos részletei még nem kellőképpen ismertek a helyi lakosok, munkavállalók számára – azért van szükség, mert a makói gumigyár megítélése jelentősen leromlott.
A Promenad24-nek küldött közleményében a Continental annyit árult el, a vendégmunkások elengedésével akarják biztosítani a jövőben a helyi munkatársak foglalkoztatását, miközben a piacon általános keresletcsökkenéssel számolnak, amihez igazodniuk kell. Az utóbbi évek jelentős leépítéseinek tükrében nem feltétlenül hangozhat például biztatóan a dolgozók számára, hogy a cég szerint a „fenntartható üzleti működést” és a „költségstruktúra optimalizálását” célzó döntésekre lesz szükség.
A részletekről ezt írták: „Egyéb lépések mellett a vezetőségnek a változó ügyféligényekhez kell igazítani a dolgozói létszámot, melyet a korábban helyi munkaerőhiány miatt felvett, de hamarosan lejáró szerződésű harmadik országbeli munkavállalók elengedésével tervez elérni. Az érintett feladatkörök a gyár működéséhez és a vevői igények kiszolgálásához azonban a jövőben is szükségesek. Ebből kifolyólag a vállalat a munkafolyamatok belső átszervezésével, továbbá saját állományú, helyi kollégák átképzésével tervezi pótolni az év végéig távozó mintegy 90 főt. Ezzel a lépéssel a gyár a helyi, saját munkatársainak teszi lehetővé a felszabaduló kölcsönzött pozíciók betöltését”. Azt ígérik: átszervezés kezelésébe a vezetőség bevonja a szakszervezeteket és az üzemi tanácsot is.
Címkék:
Makó Lázár János önkormányzat támogatás Farkas Éva Erzsébet segítség Czirbus Gábor felhívás elbocsátás leépítés Continental szakszervezet gumigyár ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. Continental AG Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. Makói Gumiipari Szakszervezet Radics Gábor Hajdú Roland Gumiipari Szakszervezeti Szövetség