quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Öt év alatt félmilliárdot locsolt el önmarketingre Márki-Zay Péter

2024. március 30.

A polgármester és politikai pártjának üzenőfüzete lett a városi hírportál és a televízió, a Vásárhelyi Valóság pedig Márki-Zay kampányújságaként működik. Sehol az egyensúly, sehol a pártatlanság, sehol az ígért BBC-sztenderd. A városvezető évi százmilliót szór el a helyi adófizetők pénzéből, hogy magát fényezze, ellenfeleit sározza. Lehetne ezt másként is!

BBC-sztenderdet, kiegyensúlyozottságot, pártatlanságot és objektivitást ígért Márki-Zay Péter az önkormányzati médiában, elfogult, önfényező pártsajtót működtet ehelyett. A polgármester propagandagépezetének részévé silányult a vásárhelyi adófizetők pénzéből fenntartott televízió, hírportál és nyomtatott kéthetilap – nehezményezi egyre több vásárhelyi. Véleményünk szerint is joggal.

Miközben az önkormányzat által kiadott orgánumoknak az lenne a feladatuk, hogy közpénzből a helyi közösséget szolgálják és korrektül tájékoztassák a helyi ügyekről, hatalmas fordulatszámon pörgetik a polgármester politikai kampányát: Márki-Zay és ellenzéki pártja, a Mindenki Magyarországa Néppárt érdekeit szolgálják (ki). Ahelyett, hogy a helyi hírekről és történésekről informálnák a lakosságot, a kormányt, a kormánypárti politikusokat és a polgármester ellenzéki „riválisait” támadják, igyekeznek lejáratni. Az imádott filmklasszikus után szabadon: az egyensúly elfogyott, objektivitás nem is volt.

Joggal merül fel a kérdés a vásárhelyiekben: biztos jó irány, hogy az ő adóforintjaikból készülő városi hírportálon, újságban szándékosan gyakorlatilag csak előnytelen fotók jelennek meg a miniszterelnökről vagy a térség országgyűlési képviselőjéről? Csak azért, mert fideszesek? Hogy gúnyosan, cinikusan „tudósítanak” arról, ha a kormányfő Makón átad egy 12 milliárdos – kormányzati támogatással elkészült – fürdőt, mely új időszámítást jelent a város életében? Vagy arról, hogy Szegeden két új gigagyár is épül a kormány jóvoltából, több ezer új munkahelyet teremtve, új jövőképet adva az egész régiónak? Tényleg ebben is csak a rosszat kell keresni, hátha akkor a vásárhelyiek nem veszik észre, hogy a városuk az elmúlt hat évben egy tapodtat sem haladt előre, sőt, elindult „csak lefelé”, s elhúznak mellette a szomszédos települések? Mi kérünk elnézést, de nem ezt nevezi a polgármester „sötétben tartásnak”?

Valóban az lenne a legfontosabb feladata az önkormányzati sajtónak, hogy politikai hírektől a közlekedésen át az időjárásig mindent úgy csavarjon ki, hogy azzal Orbán Viktorba és/vagy Lázár Jánosba bele lehessen rúgni? Hogy napi szinten felmondja a Márki-Zay-féle MMM és MMN aktuális nyilatkozatait bármilyen témában? Hogy folytatásos teleregényként közvetítse a Magyar Péter-sagát? Hogy Orbán Gáspár életéről értekezzen? Vagy hogy a magát miniszterelnöknek képzelő polgármester „képzelt leveleit” közölgesse? Nem arról kellene inkább szólnia a vásárhelyi – mondjuk ki – közszolgálati médiának, hogy a közt szolgálja, s arról tájékoztat, ami Vásárhelyen történik vagy nem történik, amit a városvezetés megcsinált vagy éppen nem csinált meg?

A politikai korrektség, pártatlanság és a hitelesség ma olyan messze van a Hódpresstől, a Vásárhelyi Televíziótól és a Vásárhelyi Valóságtól, mint Makó Jeruzsálemtől. A hírportál és a televízió Márki-Zay Péter és pártjának üzenőfüzete, a minden postaládába kéthetente bedobált nyomtatott lap pedig Márki-Zay kampányújsága, se több, se kevesebb. A polgármester évi százmilliónyi közpénzt szór el arra, hogy magát és ellenzéki pártját fényezze, politikai ellenfeleit sározza. Az elmúlt öt esztendőben félmilliárdot locsolt el önmarketingre és propagandára. Minden demagógia nélkül: jobb helye is lett volna ennek a borzasztóan sok pénznek.

Mielőtt bárki is azzal próbálna visszavágni, hogy más szemében a szálkát is meglátjuk, fontos, hogy rögzítsük az alapvető különbséget! A Promenad24 és a Rádió 7 piaci-üzleti alapon működő sajtótermékek, míg Márki-Zay Péter önök, a vásárhelyi adófizetők forintjaiból, félmilliárdjából tartja fenn és működteti a Hódpresst, a Vásárhelyi Televíziót és a Vásárhelyi Valóságot. Olyan szerkesztési elveknek és gyakorlatnak utat nyitva, melyekről tudván tudja, hogy a végletekig megosztott helyi közösség legalább felét bizonyosan sértik, irritálják. Nem ezt ígérte, de ezt csinálta mög, s egyre többek szerint ezen kell változtatni, hogy Vásárhely újra jobb hely legyen.