A Szegedre települő BYD már 7 millió új energiával hajtott autót gyártott

Hasít a Szegedre költőző kínai óriás. Óriási fejődés előtt a vármegyeszékhely! 2025-ben indul a termelés a kínai elektromosautó-gyárban, több ezer új munkahely létesül.
Dinamikusan bővíti termelését a BYD az új energiákkal hajtott járművek területén: a kínai autógyártó a héten elérte a hétmilliós darabszámot – közölte a BYD PR Hungary. A közleményben emlékeztetnek: a rekorderedményt az tette lehetővé, hogy a vállalat termelési rendszere felöleli a teljes ellátási láncot, és nagysorozatú termelése hatékonyan, gazdaságosan működik.
Az 2003-ban alapított BYD Auto az egymilliós darabszámot 2021 májusában érte el, ezt mindössze 18 hónap alatt sikerült megháromszorozni, az ötmilliós érték eléréséhez további kilenc hónap, a hétmillióhoz pedig már csupán újabb hét hónap kellett – ismertették. Az ünnepi példány, egy DENZA N7-es március 25-én gördült le a szerelősorról a cég jinani üzemében.
A BYD 2023-ban gyorsan növelte piaci jelenlétét világszerte, a globális piac változásaira és kihívásaira proaktívan reagálva. Személyautóinak exportértékesítése ebben az évben 337 százalékkal bővült, elérte a 240 ezer darabot. Ezzel az eredménnyel az új energiákkal hajtott járművek (new energy vehicles – NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált autók vezető kínai exportőrévé vált. A márka személyautói már 64 országban kaphatók világszerte.
A vállalat jelentős energiákat fordít termelésének globalizálására is, új üzemek nyitásával Thaiföldön, Brazíliában, Üzbegisztánban és Magyarországon. A cég tavaly decemberben jelentette be, hogy Szegeden építi meg első európai üzemét, ahol elektromos autókat fog előállítani. A közleményben kiemelték: a BYD elkötelezett a helyi piaci igények alapján gyártott modellek fejlesztése és gyártása, valamint technológiáinak és márkajelenlétének lokalizálása iránt a nemzetközi piacokon.
Korábbi közlése szerint a BYD tavaly 3,02 millió teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművet értékesített, ami 61,9 százalék növekedés 2022-höz képest. Az adózott eredménye 29-31 milliárd jüan (4-4,3 milliárd dollár) volt tavaly, 74-86 százalékkal meghaladta a 2022. évi 16,62 milliárd jüant.
A „kínai Teslaként” emlegetett cég azért Szegeden építheti fel új elektromosautó-gyárát, európai bázisát, mert Orbán Viktor miniszterelnök kínai tárgyalásainak eredményeként hazánk például Franciaország, Németország, Lengyelország és Spanyolország elől happolta el az üzletet. A beruházás hatalmas lendületet adhat az egyébként ellenzéki vezetésű vármegyeszékhely gazdaságának mind a munkahely-teremtő kapacitásaival, mind az adóbevételen keresztül. Több ezer főt foglalkoztathat majd a szegedi elektromosautó-gyár, mely a tervek szerint legkésőbb 2025-ben már a termelést is megkezdi.