Nem lesz eredménye az új közbeszerzésnek, mire lejár a város buszos szerződése

Március 31-ével véget ér a Jovány Busz Kft. határozott idejű szerződése. Még csak most jelent meg az új közbeszerzés, melyre április 2-áig lehet jelentkezni. Ki és mi alapján szolgáltat akkor a városban április 1-jétől?
Két év lett volna rá, hogy a hódmezővásárhelyi önkormányzat előkészítsen és lebonyolítson egy normális helyi autóbuszos közbeszerzést, de a jelek szerint ez is megoldhatatlan feladat elé állította a Márki-Zay Péter vezette hivatalt. Szakértelmet ígértek, de nem sikerült elérni, hogy mire lezárul az egyik szerződés, eredményesen lebonyolítsák az újabb tendert. Megugorhatatlannak bizonyult ez a kihívás. A helyzet ugyanis az, hogy jelenleg nem tudjuk, április 1-jétől ki és milyen jogi felhatalmazás alapján szolgáltat a vásárhelyi buszközlekedésben.
Ami az előzményeket illeti, a város (illetve a közlekedésszervezésért felelős cége, a HVSZ Zrt.) legutóbb 2022. április 1-jén írt alá határozott idejű, kétéves megállapodást Jovány Busz Kft.-vel, ez 2024. március 31-én lejár, véget ér. (Mint ismeretes, a Márki-Zay kampányfuvarosaként elhíresült Jovány különféle megbízásokkal évi 160-200 milliót hasít ki a vásárhelyi adófizetők pénzéből. Ezt a zsíros üzletet immár politikailag is igyekszik meghálálni a család, a nagyobbik Jovány legény képviselőjelölt is lesz Márki-Zay csapatában – a szerk.)

Az elmúlt hónapok során a polgármester többször is azt ígérte, hogy hamarosan megjelenik az új közbeszerzés. Múlt szerdai „évértékelőjén” konkrétan azt állította, a buszos tömegközlekedésnek „éppen most ki van írva a közbeszerzés”, de ez nem volt igaz. Valójában csak most kedden, március 19-én jelent meg a felhívás. A jelentkezési határidő pedig április 2., nyilván ezt követően történhet meg a pályázatok elbírálása, az eredményhirdetés és a szerződéskötés a nyertessel.

A jelenleg érvényes kontraktus azt is rögzíti: a Megrendelő (azaz az önkormányzat) felelőssége, hogy a szerződés 2024. március 31-i lejárta utáni buszos szolgáltatás érdekében megtegye a szükséges intézkedéseket (pályázat kiírása, a közszolgáltatás más módon történő ellátásáról szóló döntés meghozatala stb.). Hogy április 1-jétől tehát mi következik, az jelenleg nagy kérdés. Annyi bizonyos, hogy a Márki-Zay vezette „szakértő” hivatal nem tudta úgy megszervezni az új közbeszerzést, hogy annak eredménye legyen, mire lejár a meglévő szerződés. Ezt is mögcsinálták.