quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Nem lesz eredménye az új közbeszerzésnek, mire lejár a város buszos szerződése

2024. március 21.

Március 31-ével véget ér a Jovány Busz Kft. határozott idejű szerződése. Még csak most jelent meg az új közbeszerzés, melyre április 2-áig lehet jelentkezni. Ki és mi alapján szolgáltat akkor a városban április 1-jétől?

Két év lett volna rá, hogy a hódmezővásárhelyi önkormányzat előkészítsen és lebonyolítson egy normális helyi autóbuszos közbeszerzést, de a jelek szerint ez is megoldhatatlan feladat elé állította a Márki-Zay Péter vezette hivatalt. Szakértelmet ígértek, de nem sikerült elérni, hogy mire lezárul az egyik szerződés, eredményesen lebonyolítsák az újabb tendert. Megugorhatatlannak bizonyult ez a kihívás. A helyzet ugyanis az, hogy jelenleg nem tudjuk, április 1-jétől ki és milyen jogi felhatalmazás alapján szolgáltat a vásárhelyi buszközlekedésben.

Ami az előzményeket illeti, a város (illetve a közlekedésszervezésért felelős cége, a HVSZ Zrt.) legutóbb 2022. április 1-jén írt alá határozott idejű, kétéves megállapodást Jovány Busz Kft.-vel, ez 2024. március 31-én lejár, véget ér. (Mint ismeretes, a Márki-Zay kampányfuvarosaként elhíresült Jovány különféle megbízásokkal évi 160-200 milliót hasít ki a vásárhelyi adófizetők pénzéből. Ezt a zsíros üzletet immár politikailag is igyekszik meghálálni a család, a nagyobbik Jovány legény képviselőjelölt is lesz Márki-Zay csapatában – a szerk.)

Az elmúlt hónapok során a polgármester többször is azt ígérte, hogy hamarosan megjelenik az új közbeszerzés. Múlt szerdai „évértékelőjén” konkrétan azt állította, a buszos tömegközlekedésnek „éppen most ki van írva a közbeszerzés”, de ez nem volt igaz. Valójában csak most kedden, március 19-én jelent meg a felhívás. A jelentkezési határidő pedig április 2., nyilván ezt követően történhet meg a pályázatok elbírálása, az eredményhirdetés és a szerződéskötés a nyertessel.

A jelenleg érvényes kontraktus azt is rögzíti: a Megrendelő (azaz az önkormányzat) felelőssége, hogy a szerződés 2024. március 31-i lejárta utáni buszos szolgáltatás érdekében megtegye a szükséges intézkedéseket (pályázat kiírása, a közszolgáltatás más módon történő ellátásáról szóló döntés meghozatala stb.). Hogy április 1-jétől tehát mi következik, az jelenleg nagy kérdés. Annyi bizonyos, hogy a Márki-Zay vezette „szakértő” hivatal nem tudta úgy megszervezni az új közbeszerzést, hogy annak eredménye legyen, mire lejár a meglévő szerződés. Ezt is mögcsinálták.