quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Hullámvasutazni is lehet a vásárhelyi Tóth malom utcában

2024. március 20.

Lépjen a fékre, ha jót akar, a 20 kilométer/órás sebességkorlátozást nem hiába tették ki! Ami a Tóth malom utcát illeti, a jó bizony nem ilyen.

Olyan, mint egy hullámvasút – ezt olvasóink mondják a vásárhelyi Tóth malom utcáról. Az új útszakaszt ugyanis jóval magasabbra építették, mint a régi szakaszt. Hogy ennek mi értelme van, ezt lapunk olvasói is csak találgatják.

„Szeretik a gyerekeim a Tóth malom utcát. Akkor kaptak rá az ízére, amikor először mentünk arra egy közeli üzletben történt bevásárlásunk után, nem sokkal az átadó után” – mondta egy autós, akit megállítottunk a Tóth malom utcában, hogy mondja el a véleményét a 100 millió forintból épített új útszakaszról.

„Amikor megláttam, hogy 20-ra kell visszavenni a sebességet, csak lestem. Aztán rájöttem, hogy nem hiába. Hogy lehetett ezt így el…” – kereste a megfelelő és szalonképes kifejezést a sofőr. Azt is mondta, vele ellentétben a gyerekei élvezték a nagy huppanót. Még vissza is kellett fordulniuk, hogy legyen még egy hullámvasút.

„Felemelték a kezüket és sikítottak. Azóta is, akárhányszor megyünk bevásárolni, arra megyünk haza, hogy a gyerekek kedvére tegyünk. Egyébként nem igaz, hogy nem lehetett volna egy hosszú lejtőt építeni, hogy elkerüljék ezt a bukkanót. Kizárt dolog, hogy ha egyszer felújítják az utca régi szakaszát, azt is ennyivel felemelik” – fejtegette.

Ugyanitt, a bukkanónál egy motorost is láttunk, aki úgy jött le a „hullámvasúton”, hogy felállt az ülésből.

Az új útszakasz még csak néhány hete készült el, de a bukkanó széle már letöredezett. Hogy néz majd ki 1 éves használat után?

A Tóth malom utca lakói félnek a megnövekvő forgalomtól. Azt mondják, az autósok kezdik megszokni, úgyhogy egyre többen járnak arra. Vannak időszakok, amikor szinte egymást érik a járművek, ők pedig a kertkapuból szinte az úttestre lépnek ki, vagyis nagy a balesetveszély. Nemcsak ez aggasztja a Tóth malom utcaiakat, hanem a régi szakasz beígért felújítása is, ami kerékpárút építésével is jár. Emiatt lesznek, akiknek a kerítésüket is arrébb kell tenniük, erről egy videóban a polgármester beszélt. Egy lakos arra panaszkodott, hogy kora miatt ő már nem tervezett ekkora munkát, sem pénze, sem ereje nincs hozzá. Ráadásul, ha elkészül a kerékpárút, autóval egyedül még csak kiállni sem tud a saját udvaráról. Mindig kell majd valaki, aki megmondja, hogy szabad-e az út, vagy jönnek-e kerékpárosok…