A legfejlettebb technológiával és automatizált gyártással érkezik Szegedre a BYD

Több ezer munkahelyet teremt Szegeden a kínai Tesla – jelentették be hivatalosan. A BYD új elektromosautó-gyára 2025-ben már termelhet a vármegyeszékhelyen. A magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása valósul meg Szegeden.
A Szegedre tartó kínai elektromosautó-gyártó SEAL U típusú modellje bemutatásának sajtóeseményét a Puskás Arénában rendezték meg, miután a BYD lett a 2024-es németországi labdarúgó-Európa-bajnokság hivatalos e-mobilitási partnere. Az eseményen elhangzott: az ázsiai vállalat a legfejlettebb technológiát és automatizált gyártási folyamatot hozza el Magyarországra, miközben több ezer munkahelyet is teremt nálunk – tudósít a Vg.hu gazdasági szaklap.
„A BYD a világ legjobbjaként zárta a 2023-as esztendőt, több mint hárommillió darabot adott el új energiákkal hajtott járművekből (NEV), s ezzel év per év alapon 62 százalékos növekedést tudhat magáénak, és a globális piacon feljött a kilencedik helyre. Az első kínai autógyártóként került be ebbe az illusztris társaságba, a top tízbe. A tavalyi negyedik negyedévben a BYD egy kisebb földrengést okozott az autóiparban azzal, hogy megelőzte a Teslát a tisztán elektromos gépjárművek eladásában, és a világ első számú villanyosgyártójává vált. Hogy mit gondolok erről? Mondhatnám, hogy megjósoltuk, de ez némileg arrogáns lenne, és a BYD egyáltalán nem az” – mondta Erhardt Péter, a BYD Hungary PR-menedzsere a sajtóeseményen. Kiemelte: ez az eredmény egyértelműen azt mutatja, hogy a márka a legjobb szeretne lenni, éppen ezért többet költ kutatás-fejlesztésre, mint amennyi a tényleges nyeresége.
Az 1995-ben akkumulátorgyártóként alapított BYD immár sokrétű üzleti tevékenységgel büszkélkedhet, amely kiterjed az autóiparra, a vasúti közlekedésre, az új energiára és az elektronikára. A multinacionális high-tech cég több mint 30 ipari parkkal rendelkezik Kínában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Brazíliában, Magyarországon, Indiában, miközben legalább 600 ezer alkalmazottat foglalkoztat, köztük 90 ezer a mérnököt. Naponta 15 szabadalmat engedélyeztet, ami Erhardt szerint igen ritka az iparágban.
Az energiatermeléstől és -tárolástól kezdve az alkalmazásokig elkötelezett a kibocsátásmentes energetikai megoldások mellett, amelyek csökkentik a fosszilis tüzelőanyagoktól való globális függőséget. A konnektorról tölthető járművekkel kapcsolatos jelenléte jelenleg hat kontinenst, több mint hetven országot és régiót, valamint négyszáznál is több várost fed le. A hongkongi és a sencseni tőzsdén is jegyzett vállalat a Fortune Global 500 vállalataként ismert, amely a zöldebb világért folytatott innovációkat kínál. 2003-ban alapította meg csúcstechnológiás leányvállalatát, a BYD Autót, amely a technológiai innovációkat a jobb élet érdekében használja fel.
Elhangzott az is, hogy a márka élen jár az új energiával működő járművek teljes ipari láncának alapvető technológiáiban: az akkumulátorok, az elektromos motorok, az elektronikus vezérlők és az autóipari minőségű félvezetők terén. A házon belül gyártó és fejlesztő ázsiai óriás már Európában is letette a névjegyét, a BYD Europe székhelye Hollandiában található, ez a cégcsoport első tengerentúli leányvállalata.
„Prémium és elérhető – ez a BYD pozicionálásának két kulcsszava. Ez azt jelenti, hogy kiemelkedő, prémiumfelszereltséget alapfelszereltségként kínálunk egy szélesebb vásárlóközönségnek, s a kínálatunkat szeretnénk megfizethetővé is tenni” – jegyezte meg Erhardt Péter, aki megerősítette: Szegedre a legfejlettebb technológiát és automatizált gyártási folyamatot hozzák el, miközben több ezer munkahelyet is teremtenek. A magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházásával megépülő szegedi üzemében a BYD új energiákkal hajtott járművei – tehát elektromos autói – készülnek majd kifejezetten az európai piacra – összegzett a Vg.hu.
A „kínai Teslaként” emlegetett cég azért Szegeden építheti fel új elektromosautó-gyárát, európai bázisát, mert Orbán Viktor miniszterelnök kínai tárgyalásainak eredményeként hazánk például Franciaország, Németország, Lengyelország és Spanyolország elől happolta el az üzletet. A beruházás hatalmas lendületet adhat az egyébként ellenzéki vezetésű vármegyeszékhely gazdaságának mind a munkahely-teremtő kapacitásaival, mind az adóbevételen keresztül. Több ezer főt foglalkoztathat majd a szegedi elektromosautó-gyár, mely a tervek szerint legkésőbb 2025-ben már a termelést is megkezdi.