quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Térség

Már az első kapavágás előtt megkezdte a toborzást Szegedre a BYD

2024. február 14.

Első körben a kellő mennyiségű munkavállaló toborzásához szükséges embereket keresik. A magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása készül Szegeden. Hamarosan épül a kínai Tesla elektromosasutó-gyára.

Négy álláshirdetést is feladott már a Szegeden épülő BYD autógyár. Ezekből kiderül: nem várnak el túl sok szakmai tapasztalatot, vagyis fiatalokat keresnek – nem kiemelt bérért. A kínai vagy az angol nyelv ismerete azonban elengedhetetlen – hívta fel a figyelmet a Délmagyarország.

Hónapokig tartó találgatások és pletyka után tavaly karácsony előtt két nappal jelentették be: Szegeden építi meg első európai üzemét az elektromos és plug-in hibrid autók eladásában világelsőnek számító kínai BYD. A magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása a város határában lévő mintegy háromszáz hektáros ipari parkban valósul meg – emlékeztetett a lap.

A területen december óta jelentős mozgás látható. Egyelőre azonban még nem az építkezés fázisai látszanak: a Móra Ferenc Múzeum munkatársai végeznek régészeti feltárásokat. Múlt héten azonban a beruházás megkapta az engedélyt az 1. és 2. ipari épületek mélyalapozására és 1. zóna tereprendezésére. Ezek az autópálya melletti területen kapnak helyet, vagyis itt kezdődnek majd el a tényleges építési munkák, várhatóan hamarosan – írja a portál. A szegedi BYD autógyár építése valójában még nem kezdődött el, de már most megjelentek az első álláshirdetések.

Bár a termelés elindulására még nagyjából három évet várni kell, mégis úgy tűnik, a személyzettel kapcsolatosan már most elkezdték a tervezést. HR-igazgatót nyilvánvalóan a további munkaerő-szervezés miatt keresnek, de emellett toborzási specialistának, bér- és tb-specialistának, illetve vízumspecialistának is lehet jelentkezni a régió egyik legnagyobb munkáltatójának ígérkező céghez – hívják fel a figyelmet. Ezek közül a HR-igazgató posztja emelkedik ki, öt év HR-menedzseri gyakorlatot írnak hozzá feltételként, munkanyelvként pedig az angol vagy kínai ismeretét az anyanyelv mellett.

A kiválasztott feladata lesz többek között a magyar HR-rendszer kialakítása a vállalkozás működésének támogatására, a magyar HR-csapat létrehozása és a munkaerő megtartása. A toborzási specialistánál előnyt jelent a gyártásban szerzett tapasztalat, illetve technikusok vagy mérnökök toborzásában való jártasság. A munkanyelv ez esetben is a kínai vagy az angol, itt három év releváns szakmai tapasztalatot várnak el, ahogyan a bér- és tb-specialista esetében is. Vízumspecialistának ugyanakkor már egyéves szakmai tapasztalattal is lehet jelentkezni. Ő lesz az, aki meghívóleveleket ad majd ki a külföldi munkavállalóknak, illetve kezeli a vízumkérelmeket azon magyar alkalmazottak számára, akik Kínába utaznak. A közös elvárás minden pozíció esetében: pozitív gondolkodás, munkakedv, erős ellenálló képesség és alkalmazkodóképesség – részletezi a portál.

A Délmagyarország megkérdezett egy munkaerő-közvetítéssel és fejvadászattal foglalkozó céget, hogy milyen fizetésekre lehet számítani egy ilyen kaliberű cég esetében ezen pozíciók kapcsán. Természetesen nem tudhatjuk, konkrétan mit ajánl majd a kínai gyár, a trendekből azonban lehet következtetéseket levonni. Nagy Judit, a Job-Center Személyzeti Tanácsadó Iroda ügyvezetője elmondta, mivel meglehetősen kevés szakmai tapasztalatot kérnek minden pozíció esetében, valószínűleg fiatal munkavállalókat toboroznak – nem kiemelt bérért.

A 30-as korosztály lehet a fő célcsoport, amely még rugalmasan tudja kezelni a multinacionális környezetet – fogalmazott a szakember. Meglátása szerint HR-esnek sokan jelentkeznek majd, hiszen sokan végeznek ilyen területen. Talán a vízumügyintéző lesz a legspeciálisabb munkakör – tette hozzá. A HR-igazgató – juttatások függvényében – nyolcszázezer és 1,2 millió forint közötti nettó fizetésre számíthat, a többi állás nagyjából ugyanazon a bérszinten mozog. Vidéki városokban háromszázötven- és ötszázötvenezer forint közötti nettó bérrel vesznek fel ezekbe az állásokba ilyen szakmai tapasztalattal munkavállalókat – árulta el Nagy Judit.