quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely

Egyre többe kerül Vásárhelynek a haveri kézbe kiszervezett tömegközlekedés

2024. február 14.

A korábbiaknál is jóval több pénzt költ a város a buszközlekedésre 2024-ben. Ön fizet, Jovány Gyula gazdagszik!

A tavalyi évhez képest is mintegy 18 százalékkal több forrást nyújt a hódmezővásárhelyi önkormányzat a közlekedésszervezői feladatok ellátására cégének, a HVSZ Zrt.-nek – erről Márki-Zay Péter előterjesztésére szavaznak a szerdai közgyűlésen a képviselők. Forrásaink szerint ez egyértelműen arra utal, hogy tovább drágul a Jovány Gyula-féle buszszolgáltatás.

Előzetes városi támogatás ide vagy oda, a HVSZ az üzleti terve szerint így is közel 50 millió forintos veszteséggel számol 2024-re a helyi közösségi közlekedési területén. Márki-Zaynak az a trükkje, hogy ezt a mínuszt később mindig „kompenzálják”, tehát végső soron a vásárhelyi adófizetők évről évre többet fizetnek a „kampányfuvaros” Jovány Gyulának kiszervezett szolgáltatásért, mint amennyiről előzetesen a városvezetés beszél. 2023-ban például két évre visszamenőlegesen mintegy 109 millió(!) forinttal kellett kipótolnia az önkormányzatnak a HVSZ-t a 2021-es és 2022-es években keletkezett hiány kapcsán.

Mint korábban megírtuk, 2024-ben már várhatóan legalább 160 millióba kerülhet éves szinten a menetrend szerinti Jovány-féle városi közlekedés. (Ehhez persze a „kampányfuvarosnak” majd el kell nyernie az új, április 1-jétől érvényes önkormányzati buszpályázatot is, melynek kiírása hamarosan megjelenik…)

A város számára egyre drágább, és folyamatosan veszteséget termelő buszközlekedési szolgáltatás igencsak zsíros üzletet jelent Jovány Gyulának és családjának. 2021-ben és 2022-ben ugyanis a Jovány Busz Kft. mintegy 64 millió forint nyereséget termelt, s 61 millió forint osztalékot vett ki a cégből Jovány és felesége.

Joványék ugyanakkor már a látszatra sem adnak, nem csinálnak titkot abból, hogy számos módon, politikailag is igyekeznek „meghálálni” a megélhetésüket bőségesen biztosító megbízást Márki-Zaynak. A különböző szerződések alapján immár évi 150-200 milliós nagyságrendű önkormányzati megbízásból gazdagodó Jovány Gyula egyik fia szállítja Márki-Zay Péter országos politikai kampányának résztvevőit. A cégvezető másik fia pedig országos elnöke lett a Márki-Zay-párt ifjúsági szervezetének. Immár mindkét Jovány-fiú rendszeresen, aktívan részt vesz a polgármester-pártelnök helyi és országos politikai kampányakcióiban.